Časopis Umělec 2002/4 >> Berlín Přehled všech čísel
Berlín
Časopis Umělec
Ročník 2002, 4
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Berlín

Časopis Umělec 2002/4

01.04.2002

Karel Císař | news | en cs

Arndt & Partner
Jestliže se ve své práci pro kasselská documenta XI Thomas Hirschhorn zabýval myšlením Georgese Battaille, svou letošní samostatnou výstavu v galerii Arndt & Partner Doppelgarage zasvětil dílu Friedricha Nietzscheho. Podobně jako v případě battaillovské série mu k tomu kromě hybridních skulptur z recyklovaného materiálu – mezi nimiž tentokráte vynikaly především krajiny z obřími hřiby, jimiž projížděly modely železnic – sloužily rovněž texty mladého filosofa Marcuse Steinwega, jež byly jedním z důležitých stavebních prvků celé instalace.

c/o Atle Gerhardsen
Působivá expozice, jejíž název Perfect Timeless Repetition byl převzat z El-lisovy knihy Glamorama, spojila díla umělců různých generací i výrazových prostředků. Dva póly konceptuálního umění představovala díla klasika Sol LeWitta a mladé, v Berlíně žijící Britky Ceal Floyer. Ta téma výstavy uchopila drobnou kresbou, v níž přes sebe kuličkovým perem stále znovu a znovu až do úplného znečitelnění psala “znovu a”. Dílo Petera Friedla Bez názvu (Berlín) sestávalo z čísla 68 namalovaného na zdi vzhůru nohama, jež odkazovalo k politickým událostem let 1968 a 1989. Michal Majerus, jenž vloni ve svých nedožitých pětatřiceti letech zemřel při letecké havárii, byl zastoupen devíti obrazy, inspirovanými světem masmédií. Rikrit Tiravanija nechal v neonu provést dětsky neumělý pokus o nápodobu jeho rukopisu a Liam Gillick, jenž se představil rovněž na dvou samostatných expozicích v galeriích Schipper & Krome a Max Hetzler II, ke stropu zavěsil jeden ze svých celuloidových rámů.

Galerie Barbara Thumm
Ještě předtím, než budou její díla zahrnuta do skupinové výstavy ve Walker Art Centre v Minneapolisu, připravila mladá Britka Bridget Smith samostatnou expozici pro svou berlínskou galerii Barbara Thumm. Podobně jako ve svých předchozích fotografických projektech, v nichž se zabývala interiéry kinosálů či architekturou Las Vegas, i zde se věnuje analýze specifických virtuálních prostředí. Hotelový pokoj, šatna tělocvičny, stylový budoár, romantická koupelna či dostihová stáj jsou totiž, jak je z některých detailů zřejmé, ve skutečnosti kulisami k natáčení pornografických filmů.
Karel Císař




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…