Časopis Umělec 1999/8 >> bln Přehled všech čísel
bln
Časopis Umělec
Ročník 1999, 8
2,50 EUR
3 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

bln

Časopis Umělec 1999/8

01.08.1999

Al Gray | umělec | en cs

Žije v jihovýchodním Londýně, vystudoval obor ilustrace na Bristolské umělecké škole (BA Hons), je mu 24 a jeho hvězda teprve vychází.

S Alem mě seznámil kamarád a bylo to jedno z nejpříjemnějších setkání. Jeho výtvarná práce je s hudbou pevně spjata.
„Vyrostl jsem na hip hopu a to pro nás neznamenalo jen hudbu, ale celou progresivní subkulturu.”
Hip hop lze dnes skutečně považovat za významný sloh konce 20. století. Jednotlivá média původně skutečně undergroundové minoritní urbánní subkultury zásadním způsobem ovlivnily estetiku přelomu století (ať už se jedná o poetiku a politickou angažovanost rapových textů, o fakt, že DJové pře-měnili gramofon na svébytný rytmický nástroj a virtuózní zacházení s ním se později objeví zhruba v každém třetím videoklipu, breakdance, graffitti - to všechno z undergroundu pronikne do pop kultury).
Po absolvování školy dělal Al obálky pro undergroundové hip hopové časopisy a živil se komerčnějšími zakáz-kami. Momentálně je ilustrátorem na volné noze, skládá hudbu a věnuje se DJingu. Zdá se, že si ho všímá víc a víc důležitých britských časopisů. Když jsem se začala ptát svých přátel v Lon-dýně, vzniknul seznam asi 15 časopisů, které jsou zajímavé jak obsahem tak svou vizuální podobou. Pro většinu z nich Al dělal (Fatboss, titulní stránky pro hiphopový časopis, Lo Down - skate, snow a hudba, Limb by Limb, Pill, Loaded (časopisy určené především mladým lidem, zaměřené na kulturu, módu a životní styl), DJ, Esquire, Pride, 7 (dance mag), Ape man (hip hop), Daily Tele-graph (deník), Ministry (známý londýnský club a časopis), Guinness... Nejvíc se mi líbily Alovy komixy ve špinavém městském stylu, jak tomu sám říká. Často používá „junk paper” - kreslí na útržky novin, toaletní papír, popsané stránky diáře. Sní taky o knize svých komixů a kreseb, která by byla dokonale zpraco-vaná, poučena starými způsoby vazby.
Al je chytrý, příjemný, náznaky slávy zatím nedotčený, dobře vypadající mladý Brit - přesný opak perverzních, drsných, odpudivých postav svých komixů. Bylo fajn je poznat.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…