Časopis Umělec 1997/1 >> Každá země má jiná prsa Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 1997, 1
30 EUR
33 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Každá země má jiná prsa

Časopis Umělec 1997/1

01.01.1997

Martin Zet | artprojekt | en cs

Tváře květin
lístky snáře
kořínky
vzpomínky

Tohle jsou prsty
a tohle je dům
uklizený na ostrov.
To snad ostrov má
prsty?
Ty prsty
to jsou kameny

Rozhoupat
a houpat se
co nejvíc
a čekat až do zastavení
jde to
dlouze
déle
a chce se
opět začít

Možná
ani není potřeba
mít velikého boha
nedotknutelného
nevyjádřitelného
sídlícího vysoko
možná
stačí jen zazvonit
když jdeš kolem zvonku
a chce se ti

Čím líp tím dál
zakotvit bezedné pod nohama
při břehu střízlivosti
vzpomínka na záchvěvy
hladiny oproštění
se zrcadlí na nebi na dně
ve mně

Adámek chce být jezerem.
Já chci být taky jezerem.
Až umřu.
Teď chci být krotitelem býků,
lvů a tygrů.
To je odvážnější.
Může to být dohromady?

V moři
barvy armády
tváří
všechny krásné
ideálností
odrazu
v čase bisexuálním
touhou
„pro tebe bude jenom jedna“

Prostota rovnoběžek
stále promlouvá
ten neefektní princip
k nekonečnu.
Než se setkají
neruš mé přímky

Je čistý den
ostré slunce
požírá obrysy proti mně
bylo svěží
jen jít
a dívat se ženám do očí
je čas
jet domů

Není nic než
černý humor Stvořitele
a
touha po přátelství
a
touha po lásce
těžké být
shovívavý k Bohu
je to však příliš dlouho
a někdy strašná nuda.
Dobromyslnost, zlomyslnost
koho Pánbůh miluje
toho křížem navštěvuje
žárlivost, otupělost
a ještě pořád
proč

Martin Zet (1959) je malíř a sochař





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…