Časopis Umělec 2003/1 >> Flyingcity Přehled všech čísel
Flyingcity
Časopis Umělec
Ročník 2003, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Flyingcity

Časopis Umělec 2003/1

01.01.2003

Jesper Alvaer | artprojekt | en cs

Flyingcity je skupina umělců, která zkoumá a kritizuje městskou kulturu a skutečnost městské geografie. Flyingcity se konkrétně zajímá o přeměnu městské komunity, kterou ovlivňuje utváření městské struktury v Soulu, a o alternativní způsob myšlení v neustále se rozrůstajícím městě, podmíněném extrémním přehuštěním a hromaděním. V mezidobí se skupina snažila načrtnout proces přirozeného růstu Soulu prostřednictvím místních performancí, mentálních map, které ukazují utopický plán města, a prostřednictvím fotografických dokumentací, které směřují ke kritice soulské městské krajiny. Ve výsledku to vede
k přeformulování konceptů, jakými jsou “Psycho-geografie” a “Proud”.

Pochopit plynoucí život, zjistit, jak coby podmínka může sloužit za základ k vytvoření nového životního stylu, a načrtnout duchovní topografii výrobního vztahu soulské modernity vyžaduje hypotézu postavenou na záchytných bodech rozptýlených pro městské krajině, pozorném sledování paralaxním pohledem, špionáži, přestrojení, instalaci antény, vysokorychlostním paprskem
a dalším.

Slyšeli jsme stížnosti vesničanů, kteří zametají cesty na smetišti. Jdeme do opuštěného domu
a rozbíjíme všechny věci, které tu zůstaly. Hluboce se klaníme olympijským ubytovnám, které se tu izolovaně tyčí. Stavíme ukazatel, který směřuje k Palace of Boys v Pchjongjangu
a Světovému obchodnímu středisku. Sbíráme květináče. Fotografujeme turisty před zábranou proti tankům na dálnici Svobody (Freedom Highway). Pronikáme do příběhů pronajímatelů, když předstíráme, že fotíme majitele obchodu
s uměleckými řemesly v Insadongu. Proti vysoké zdi vykřikujeme Společné jihoseverní komuniké ze 4.7. Chodíme nocí pořád dokola a jsme stráveni ohněm. (In Girum Imus Nocte et Consumimur Igni).

Velká část chudinské čtvrti v Soulu zmizela v důsledku sanační politiky. Vrcholí přestavby, při kterých do Soulu vniká zcela odlišná krajina. Domy, které se na kopci tyčí do výše, dělají celou krajinu příliš pustou.
Říkali jsme si, jaký je to druh krajiny? Tak ohromný chaos touhy a podivnosti nebyl nikdy tak blízko. To neznamená, že šokuje velikost, komplikovanost nebos že je v daném místě městský konflikt příliš viditelný, ale že touha, kterou tato scéna představuje, je příliš blízko. Takové selhání městského plánování, nebo ve svém konci nemožnost plánovat, se skrývá v pozadí protichůdných reakcí na Soul: odporu a připoutání.

Používáme velkoformátovou digitální fotografickou techniku, abychom zaznamenali nejpustší krajinu.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…