Časopis Umělec 1998/3 >> Od věku stroje k věku života Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 1998, 3
2,50 EUR
3 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Od věku stroje k věku života

Časopis Umělec 1998/3

01.03.1998

Luděk Rádl | paříž | en cs

In August last year, a House of Japanese Culture was open on the Branly Embankment in Paris doing justice to centuries of European interest in this exotic environment. Currently shown here is a retrospective of Kiso Kurokawa, an architect. Presentation of dozens of drawings, projects and photographs is an extraordinary experience in itself. The exhibition is called Thinking in Symbiosis with a subtitle “From the Times of the Machine to the Times of Life“ and presents forty years in work of this unique founder of the Metabolism movement of the early 60‘s and former colleague of Kenzo Tange.
Kurokawa tries to free himself from strictly artistic and esthetical perception of architecture, understanding the necessity of social role of an architect. The Metabolists strived for symbiosis as a means of understanding nature and technology, an approach which opposed the principle of the machine and related ideas. Kurokawa’s work takes on various directions but it always deals with nature. He tries to work with it.
It is hard to believe how much work Kurokawa’s team produces and at the same time keep up the quality. Kurokawa is a sculptor of monumental dimensions with a sense of detail and material. His work freely and easily moves through various fields of activity.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.