Časopis Umělec 2001/3 >> Diplomati Přehled všech čísel
Diplomati
Časopis Umělec
Ročník 2001, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Diplomati

Časopis Umělec 2001/3

01.03.2001

Vladan Šír | news | en cs

Letošní výstavě diplomantů Akademie výtvarných umění v Praze vévodily automobily.
Již při vstupu do Veletržního paláce, kde byla expozice v červnu otevřena, jste narazili na masívní, dřevěný “Batmobile” Víta Novotného (sochařský ateliér Karla Nepraše), s nímž autor pořádal jízdy kolem paláce.
V samotné expozici návštěvníci zase mohli objevit vzdušnou a křehkou starou oktávku od Jitky Havlíčkové (ateliér konceptuálních tendencí Miloše Šejna), vyrobenou z drhnutých provazů.
Kromě uvedených motoristů v rozparcelovaném prostoru velké dvorany zaujaly manipulované fotografie Patricie Fexové (malířský ateliér Vladimíra Skrepla), vysněné obrazy Filipa Kudrnáče (malířský ateliér Antonína Střížka, viz rubrika Nové tváře, str. 84) a technicky výborně propracovaný a prezentovaný projekt Radky Müllerové (ateliér intermediální tvorby Milana Knížáka). Výstava představila 33 čerstvě promovaných studentů, mezi nimiž jsou malíři, sochaři, intermediální umělci, restaurátoři a architekti.
V katalogu k výstavě se za školu se studenty loučí Milena Slavická. Poněkud paternalistický text plný metafor absolventy varuje před těžkou rolí umělce a přeje, aby se v nadcházející kariéře vyhli komerci, vždy jim přály Múzy a aby dokázali zvítězit nad vlastním egem. Vzhledem k tomu, že některým z nich už je přes třicet a jiní již za studií hledí čile vystavovat nebo dokonce prodávat, přicházejí takové rady s křížkem po funuse. Stálo by možná za to, aby takové rady dostávali a byli na vplutí do profesionální života připravování již během studií.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…