Časopis Umělec 2001/2 >> Investujte do budoucnosti Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Investujte do budoucnosti

Časopis Umělec 2001/2

01.02.2001

Jeffrey A. Buehler | news | en cs

For a while it seemed as if everything imaginable was happening at Universal Space NoD in Prague, that is, before the government inexplicably decided to shut it down. But before they could padlock the door, from 27–30 March the Swedish/Czech production of A Mantelpiece — A Story for the Eye by the Blackstone groups artfully cluttered the backroom of the building with their floor-to-ceiling live image extravaganza. Spectators were required to look, crane their necks and pick apart the many-layered, sometimes bizarre “19th century gone contemporary” array of goings-on. And many things did indeed happen, from a mysterious figure gracefully dance-painting, throughout the performance, the history of humankind on the heated floors with a mop and water to the severed headed of John the Baptist encased in an American football helmet hovering luminescent on a screen above the floor.
David Walliker, writer and developer of the performance, later said, “The new piece dealt with the obsession that drives the media market by the eternal transfer of desire through images, which eventually just leads to a more frantic turning of the same wheel.”
And the wheels they did spin, traveling from the eternal search for Jerusalem and the ideal this embodies as it is played out in Lacan’s psychoanalytic mirror and into the obsession of John the Baptist, Herod and Salome. The project combined video projection, dance, performance, choral voices and experimental sound, with appearances by Jiří Surůvka, Petr Nikl and David Fencl.
J. A. Buehler





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…