Časopis Umělec 2001/2 >> Zobrazení touhy Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Zobrazení touhy

Časopis Umělec 2001/2

01.02.2001

Jeffrey A. Buehler | news | en cs

Chvíli se zdálo, že v univerzálním prostoru NoD v Praze se dá uskutečnit jakákoli představa, tedy do té doby, než úřady rozhodly o jeho uzavření. Než ale stačily opatřit dveře pevným zámkem, zaplnila jeho zadní prostor od 27. do 30. března skupina Blackstone představením A Mantelpiece — A Story for the Eye. Diváci sledovali a rozšifrovávali mnohaplánovou a někdy bizarní skrumáž, během níž se “19. století stávalo současností”. A na scéně, která sahala od podlahy až ke stropu, se bylo skutečně na co dívat. Od tajemných tančících a malujících postav, přes dějiny lidstva v performanci na rozžhavených kovových plátech po Jana Křtitele obdařeného přilbou hráčů amerického fotbalu, který ozařoval plátno nad podlahou.
Spisovatel a autor performance, David Walliker, později řekl: “Nový projekt se zabývá naší posedlostí, která je motorem mediálního trhu spočívajícím v přenosu touhy prostřednictvím obrazů, což vede k ještě bláznivějšímu zrychlování jeho otáček.”
Děj v NoD se skutečně rychle odvíjel: od věčného hledání Jeruzaléma a ideálu, který toto město zosobňuje a jak je rozehráván v lacanovském psychoanalytickém zrcadle, po posedlost Jana Křtitele, Herodese a Salome. Projekt, v němž se mimo jiné představili Jiří Surůvka, Petr Nikl a David Fencl, byl kombinací video projekce, tance, performance, sborového zpěvu a experimentální hudby.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.