Nar. 1974, absolvoval SUPŠ sklářskou v Kamenickém Šenově obor broušení skla, v roce 1999 ukončil studia v ateliéru ilustrace a grafiky u profesora Jiřího Šalamouna na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové
Cyklus plakátů Poprosvět (Populární PROpaganda SVĚTa) vznikl se záměrem oslovovat diváky na ulici a formou popkultury řešit různá témata od byznysu až po umění či lásku. Horváth se nechal inspirovat poetikou ruského revolučního plakátu a sám plakáty ručně a jakoby neuměle stříká pouze dvěma či třemi špinavými barvami. Tak vznikají jakési protipóly svítivých billboardů - nejsou reklamou, ale sdělením. Podle autora je jejich jazyk zpátečnický a nepatřičný. Jeho tichou promluvu lze v záplavě současných barev těžko objevit. Poprosvět není politický, je ale ideo-logický. Není současný, v symbolice je však nadčasový.
Doporučené články
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
|
|
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
|
|
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář