Časopis Umělec 2008/1 >> Konstantin Goretsky Přehled všech čísel
Konstantin Goretsky
Časopis Umělec
Ročník 2008, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Konstantin Goretsky

Časopis Umělec 2008/1

01.01.2008

Alena Boika | en cs de es

Konstantin Goreckij je běloruský umělec, který strávil 3 měsíce v Praze na rezidenčním pobytu. Zabýval se nejen vlastní tvorbou, ale snažil se také dozvědět se co nejvíc o tom, co to vlastně je současné české umění. V naprostém vytržení z okolního světa svědomitě chodil na všechny výstavy, které mu doporučila kurátorka rezidenčního programu Alena Boika a navštívil všechna větší muzea a galerie. Velmi rychle objevil, která technika je obzvláště oblíbena mezi českými umělci: volně různými směry stékající kapky barvy. Použil je na reprodukovaném obraze, čímž posílá vroucí pozdrav svým českým přátelům a doufá, že nalezne porozumění v jejich srdcích a myslích.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.