Časopis Umělec 2001/2 >> Mori má ředitele Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Mori má ředitele

Časopis Umělec 2001/2

01.02.2001

Vladan Šír | news | en cs

Ředitel Moderna Museet, David Elliot, si v květnu plácl s japonským stavebním magnátem Minoru Morim a stane se šéfem budovaného Mori Art Musea v Mori Art Center v Tokiu. Po šesti letech tak opouští funkci, během níž ze stockholmského muzea moderního umění vytvořil jednu z nejuznávanějších institucí v Evropě. Během jeho působení mimo jiné muzeum realizovalo rozsáhlou výstavu východoevropského umění After the Wall, na níž byla zastoupena řada mladých českých umělců.
Nová funkce pro Elliota znamená další kariérní postup, protože půjde o první japonskou instituci velikosti Muzea moderního umění v New Yorku nebo Centra Georgese Pompidou v Paříži. Jde navíc o soukromé muzeum, v němž bude Elliot zodpovědný za rozvoj sbírky uměleckých děl i za koncepci výstav
a doprovodného programu.
Minoru Mori v jedné z centrálních tokijských čtvrti Roppongi buduje rozsáhlý komplex zahrnující administrativní a rezidenční budovy, divadlo, sídlo televize Asahi a hotely. Mori Art Center, v němž se Mori Art Museum bude nacházet, zabírá pět nejvyšších pater hlavní, 54-ti patrové administrativní budovy komplexu Roppongi Hills. Plocha muzea je více než 6.000 metrů čtverečních. Horní patra centra budou sloužit jako galerie s výhledem na město, zatímco na spodních podlažích budou obchody a konferenční místnosti.
Muzeum se soustředí na moderní
a současné umění, architekturu a design. Elliot bude na programu muzea úzce spolupracovat s newyorskou MoMA a již nyní je plánována zahajovací výstava umění druhé poloviny 20. století, která naváže na stejnou expozici v MoMA. Kromě toho chce Mori Art Center pořá
dat pravidelná mezinárodní bienále současného umění, rezidenční pobyty a projekty pro veřejná prostranství.
Na chod muzea dohlíží mezinárodní sbor poradců, v němž jsou Glenn Lowry z MoMA, Weenzel Jacob, ředitel Kunst- und Ausstellungshalle v Bonnu, Alfred Pacquement, ředitel národní muzea moderního umění v Centre Georges Pompidou, Norman Rosenthal z Royal Academy of Arts v Londýně, Peter-Klaus Schuster ze Staatliche Museen zu Berlin a Nicholas Serota, ředitel Tate Muzea v Londýně.
David Elliot se funkce v Mori Art Museu ujme 1. listopadu. Jeho nástupce bude vybírat švédská vláda. Mori Art Center bude otevřen začátkem roku 2003.
Vladan Šír






Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.