Časopis Umělec 2004/1 >> Jen Dobré nápady Přehled všech čísel
Jen Dobré nápady
Časopis Umělec
Ročník 2004, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Jen Dobré nápady

Časopis Umělec 2004/1

01.01.2004

Jiří Ptáček | info | en cs

NOD, Praha, 15. 1. – 7. 2. 2004

Ivan Vosecký a Markéta Othová se smotali v jedno kreativní klubko kvůli výstavě Dobrý nápad. Byl to nejlepší nápad, který mohli mít. Zkurvená civilizace, na jejíž obrazy jsme zvyklí od Voseckého, a voyerská melancholie Markéty Othové se vzájemně smísily do precizního útvaru hybridního designu, smogové krásy a konzumní poezie. Dojem, že jsme se ocitli uprostřed mentálního krystalu se dvěma středy, uvozoval střídmý přístup k distribuci myšlenek. Tato výstava byla bez nápovědy, co si máme pomyslet. Jestli jde o nevázanou hru, jízlivé testování spektra vlastních vyjadřovacích prostředků nebo úplně intimní rozhovor. Není dobrý nápad prozradit, kdo to byl, ale “někdo” na vložil do euroklipů titulní stránky se šokujícími zprávami o Arnoldu Schwarzeneggerovi a Robertu de Nirovi, ale největší událostí přesto byla červená bavlněná bambulka zavěšená před nimi. “Někdo” také natiskl na zlatou péřovku “Chcípněte všichni zmrdi”, nenávistný slogan, který by si s těmi nejhumánnějšími záměry na přivlastnil kdejaký snowborďák. A co teprve pseudosýrové sloupy, imitující prořezávaný páskový ornament v apsidě NODu ...
O Dobrém nápadu se brzy mluvilo jako o nejsvébytnější instalaci sezóny. Podobně bezprostřední soustavy vzájemných nahrávek, přerušovaných referencí a estetických point opravdu nevídáme často.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.