nar. 1976, od roku 1994 studuje v ateliéru ilustrace a grafiky u Jiřího Šalamouna na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, v roce 1998 absolvoval stáž v ateliéru fotografie Pavla Štechy na téže škole
Pavel Novák vytváří své počítačové či fotografické obrazy jako vizuální informace inspirované okolním světem. Některé vznikají náhodně, některé jsou metaforou spojující různé vjemy – reklamní grafické značky, pocity z cest, módu, umělecké trendy. Ve svých pracích reaguje nejen na reklamy, ale i nekonečně se opakující televizní programy, na jejich absurdnost a exhibicionismus lidí v nich vystupujících. Jiným zajímavým fenoménem je pro Nováka “shopping”, gigantický rozměr tohoto procesu i rafinované obchodní triky na zákazníky. Novák si vymýšlí mystifikace, ve kterých zaměňuje různé spotřební předměty za věci jim podobné, ale poněkud znejisťující. Nachází také tvary objektů, které skládá do kompozic napodobujících styl hi-tech. Umění podle něho nemusí nic vymýšlet, stačí jen nacházet to, co už bylo někde vytvořeno.
Doporučené články
|
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
|
|
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
|
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář