Z iniciativy několika předních německých a rakouských kulturních institucí vznikla rozsáhlá mezinárodní přehlídka současného umění, kterou pod názvem Zeitwenden po Kunstmuseu v Bonnu až do 1. října hostí videňský Künstlerhaus a Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig. Výstava, jež si podle svého hlavního kurátora Lóránda Hegyiho klade za cíl naznačit, jak bude vypadat umění blízké budoucnosti, zahrnuje díla více než devadesáti umělců z pěti kontinentů, která jsou komponována do dvou odlišných celků. Zatímco Ludwigův 20er Haus představuje instalace, videa a fotografie hvězd globální umělecké scény od Matthew Barneyho, Wim Delvoye, Carsten Höllera, Tracey Moffatt, Pipilotti Rist až po Rosemarie Trockel, v Künstlerhausu jsou soustředěny především obrazy a plastiky umělců starší generace, jakými jsou Louise Bourgeois, Tonny Cragg či Franz West a práce umělců, pocházejících z periférií - Cai Guo Qianga, Ayse Erkmen či Bodys Isek Kingeleze.
Doporučené články
|
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
|
|
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
|
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář