Umělec 2003/1 >> Notes Просмотр всех номеров
Notes
Журнал Umělec
Год 2003, 1
6,50 EUR
7 USD
Послать печатную версию номера:
Получить подписку

Notes

Umělec 2003/1

01.01.2003

Vít Soukup | theory | en cs

"Notes:
1. Černý, David: Promrdané roky — pravdivý příběh, katalog, Praha, Divus,2000
2. Revue Labyrint, roč. 2002. č.11-12,ISSN 1210-6887.
3. Lyotard, Francois: O postmodernismu, Praha: Filosofia, 1993.ISBN 80-7007-047-1.
4. Belting, Hans: Konec dějin umění, Praha: Mladá fronta, 2000. ISBN 80-204-0856-8.5. Soukup, Vít: Koncepce pro náplň dokto-rantského studia na VŠUP v Praze, Praha, VŠUP, 1999.
6. Dvořák, Max: Umění jako projev ducha. přel. Urbanov Věra, Praha, Jan Laichter, 1936.
7. Volek, Jaroslav: Kapitoly z dějin estetiky, Praha: Univerzita Karlova, 1966.
8. Taine, Hipollyte: Studie o dějinách umění, Praha: Odeon, 1978
9. Alberti, Leon Batista — viz. /7
10. Nietzsche, Friedrich: Zrození tragedie z ducha hudby, přel. Fišer, Otokar, Praha: Gryf, 1993.
11 Černický Jiří: Tuhý hrdina, rozhovor s Vítem Soukupem, Koktejl, listopad 1998, str. 182 – 186
12. Kulka, Tomáš: Umění a kýč, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, I992. ISBN 80-04-25385-7.
13. Mráz, Bohumír: Zdeněk Hajný, České Budějovice: Nehut, 1992
14. Mráz. Bohumír: Zdeněk Hajný, Praha: Odeon, 1989. ISBN 80-207-0912-6.
15. Anderle Jiří: Vollstandiges werkverzeichnis der Graphik mit allen Zustanden, Koln: Baukunst, 1972.
16. Kotalík, Jiří: Jiří Anderle, Dusseldorf: Galerie Walther, 1972.
17. Klusáková Jana: Český sochař Olbram Zoubek o sobě a o době, Praha: Středočeské nakladatelství a knihkupectví, 1990. ISBN 80-7057-034-2.
18. Malina, Jaroslav, Kapusta, Jan, Klusáková Jana, Šetlík Jiří: Olbram Zoubek, Brno: George-town, 1996. ISBN 80-901604-9-2.
19. Rezek, Petr: Filozofie a politika kýče, Praha: Ise — Oikoymenh, 1991. ISBN 80-207-0912-6.
20. viz. /12
21. Sozanský Jiří: Umění zastaveného času: Česká výtvarná scéna 1969–1985, Výtvarné umění 1997. ISSNO862-9927.
22. Mathesius, Angelika: Jeff Koons, Koln: Taschen, 1992. ISBN 3-8228-9351-X.
23. Preiss Pavel: Panorama manýrismu, Praha: Odeon, 1974.
24. Aktuální nekonečno, katalog k výstavě, Praha: Galerie hlavního města Prahy, 2000.
25. Neumann, Jaromír: Český barok, Praha: Odeon, 1974.
26. Fischer, Ernst: Původ a podstata romantismu, přel.Kusák, Alexej, Praha: Nakladatelství politické literatury, 1966.
27. Novalis: Učedníci Sajští, přel. Bresta, Alfons, Liberec: Dauphin, 1996. ISBN 80-86019-08-X.
28. Chalupecký, Jindřich: Úděl umělce, Praha: TORST, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
29. tentýž: Nové umění v Čechách, Jinočany: H&H, 1994. ISBN 80-85787-81-4.
30. viz. /3
31. Rejman, Ladislav: Slovník cizích slov, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
32. viz. /12
33. Crispolti, Enrico: Surrealismus, Munchen: Schuler Verlagsgeselschafft, 1974. ISBN 3-7796-5022-3.
34. Jean, Marcel: Historie de la peintue surrealiste, Paris: Editions du Seuil, 1959.
35. Welsch, Wolfgang: Naše postmoderní moderna, Praha: Zvon, 1994. ISBN 80-7113-104-0.
36. Appignanesi, Richard: Postmodernism for beginners, Cambridge: Icon Books, 1998. ISBN 1-874166-21-8.
37. Pod jednou střechou: fenomén postmoderny v úvahách o Českém výtvarném umění, Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. ISBN 80- 210-0872-5.
38. Vágner, Ivan: Svět postmoderních her, Jinočany: H&H, 1995. ISBN 80-85787-75-X.
39. Friedman, Richard Elliot: Mizení Boha, Praha: Argo, 1999.
40. viz. /5
41. Ruskin, John: Dvě stezky, Praha, Jan Leichter, 1906; Ruskin, John: Seven lamps of architekture, xerokopie, originál 1886, VŠUP Praha, sig. 26485 KV.
42. viz. 26. a 27.
43. Kuras, Benjamin: Češi na vlásku, Praha: Baronet, 1994. ISBN 80-72142-59-3.
44. Mandys, Pavel: Fenomén Hřebejk, Týden roč. 2003, č.13, str. 74. ISSN 1210-9940.
45. Lucie — Smith, Edward: Art Today, Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
46. viz. /2
47. Knížák, Milan: Vedle umění, Praha: H&H, Národní galerie v Praze, 2002. ISBN 80-7319-017-6 (H&H). (ISBN 80-7035.230-2.
48. Dorka roč. 1973, č. 6, index 45 324.
49. Panofsky, Erwin: Perspektive And Symbolic Form, New York. Zone Books, 1991. ISBN 0-94 2299-52-3.
50. Dorka roč. 1976, č. 12. str. 7.
51. Pěchouček, Michal: Umělec, roč. 2000, č. 3, Praha: Divus, 2003. ISSN 1212-9550.
52. Barney, Mathew v: Thon, Ute: Der der Altpraum — Fabrikant, Art. — N.5, 2002. ISSN 0173-2781.
53. Wewerka, Olga: Šaman naší doby. Ateliér, řoč. 16, č.5.ISSN 1210-5236.
54. viz. /4
55. Hill, Gary ve: Výtvarné umění — Art in Amerika, roč. 1995, č. 1-2, str. 107.ISSN 0862-9927.
56. Balasz, Bela: Nagy érfordulók. Slov. verze, Bratislava: Osvetový ústav, 1981.
57. Delluc, Louis: Écrits cinematographiques, Paris: Cinemateque Francaise, I990. ISBN 2-900-596-02-5.
58 Moussinac, Leon: L´age ingrant du cinema, Paris: Les Édit. Francais Reúnis, 1967.
59. Pudovkin, Vsevolod: O filmovém umění, Praha: Orbis, 1954.
60. Ejznštejn, Sergej Michajlovič: O stavbě uměleckého díla. přel. Taufer, Jiří, Praha: Československý spisovatel, 1963.
61. Aristoteles: Poetika, Praha, Gryf, 1993. ISBN 80-85829-01-0.
62. Lawson, John Howard: Teorija i praktika sozdanija p´jesy i kinoscenarija, Moskva: Iskusstvo, 1960.
63. Holá Jana: Quentin Tarantino, v: Revue Labyrint, roč. 2000, č. 7-8.ISSN 1210-6887.
64. Epstein, Jean ve: Film je umění, sborník teoretických textů, Praha, FAMU, 1960.
65. Viola, Bill ve: viz. /4
66. Viola Bill ve: viz./55, str.39.
67. Cotton, Bob: The Cyberspace Lexikon: An Ilustrated Dictionary of Terms From Multimedia to Virtual Reality, London, Phaidon, 1995. ISBN 0-7148-3267-7.
68. Uhlířová, Markéta: Entermultimediale 2000, muhlir 33 @ hotmail com.
69 viz. /52
70 Chalupecký Jindřich: Úděl umělce: Ducham-povské meditace, viz. 28
71. Duchamp: 1887-1968, Paris: Cerele d´art, 1995. ISBN 2-7O22-0420-1.
72. Burden, Chris ve: viz. /55, str. 75.
73. viz. /61
74. Shakespeare, Wiliam: Hry, přel. E. A. Saudek, Praha: Naše vojsko, 1956.
75. Kalista, Zdeněk: Tvář baroka, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-25385-7.
76. Kundera, Ludvík: DADA, Praha, Jazzová sekce, 1983.
77. viz. /33 a /34
78. Bourden, David: Warhol, Koln, Du Mont, 1989. ISBN 3-7701-2338-7.
79. Celant, Germano: Andy Warhol: a factory, Ostfildern: Hatje, 1998. ISBN 3-7757-0773-5.
/80 The Prints of Andy Warhol, New York: Museum of Modern Art, 1990. ISBN 2-86925-030-4.
81. Basquiat, Jean Michel v: Crenan, Sabine: Drei Stars Tauschen Ihre Lienwalde, Art. — N.2, 1996. ISSN 0173-2781.
82. Koons, Jeff — viz. 22.
83. Kelley, Mike, ve: Výtvarné umění, roč. 1992, č.3, Lauf Cornelia, Rolling Steve.ISSN 0682-9927.
84. tamtéž, roč.1995, č. 1 - 2 - viz./55, str. 121.
85. Kingelez, Bodys Isak, ve: Pospiszyl, Tomáš: Vítězové nad peklem, roč. 1999, č. 5 - 6.
86. viz. 8
87. viz. 74
88. Bernard, Jan: Zrcadlově převrácený obraz, Výtvarné umění roč. 1992, č.4, str. 73-76.
89. Sklep, Praha: Pražská scéna, 1999. ISBN 80-86102-00-9.
90. Loos, Adolf: Řeči do prázdna, Kutná Hora: Tichá Byzanc, 2001. ISBN 80-86359-O6-9.
91. Brecht, Bertold: Geschichten vom Herrn Keuner, Leipzig: Hermann Schober, 1959.
"




Комментарии

Статья не была прокомментирована

Добавить новый комментарий

Рекомендуемые статьи

Wicked / Interview with Jim Hollands Wicked / Interview with Jim Hollands
“A person must shake someone’s hand three times while gazing intently into their eyes. That’s the key to memorizing their name with certainty. It is in this way that I’ve remembered the names of 5,000 people who have been to the Horse Hospital,” Jim Hollands told me. Hollands is an experimental filmmaker, musician and curator. In his childhood, he suffered through tough social situations and…
An unsuccessful co-production An unsuccessful co-production
If you know your way around, you might discover that every month and maybe even every week you stand the chance to receive money for your cultural project. Successful applicants have enough money, average applicants have enough to keep their mouths shut, and the unsuccessful ones are kept in check by the chance that they might get lucky in the future. One natural result has been the emergence of…
Acts, Misdemeanors and the Thoughts of the Persian King Medimon Acts, Misdemeanors and the Thoughts of the Persian King Medimon
There is nothing that has not already been done in culture, squeezed or pulled inside out, blown to dust. Classical culture today is made by scum. Those working in the fine arts who make paintings are called artists. Otherwise in the backwaters and marshlands the rest of the artists are lost in search of new and ever surprising methods. They must be earthbound, casual, political, managerial,…
Terminator vs. Avatar: Notes on Accelerationism Terminator vs. Avatar: Notes on Accelerationism
Why political intellectuals, do you incline towards the proletariat? In commiseration for what? I realize that a proletarian would hate you, you have no hatred because you are bourgeois, privileged, smooth-skinned types, but also because you dare not say that the only important thing there is to say, that one can enjoy swallowing the shit of capital, its materials, its metal bars, its polystyrene…