Časopis Umělec 2001/1 >> Barbora Klímová Přehled všech čísel
Barbora Klímová
Časopis Umělec
Ročník 2001, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Barbora Klímová

Časopis Umělec 2001/1

01.01.2001

Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs

Narozena 1977, studuje v ateliéru intermédií u Petera Rónaie na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně.
Barbora Klímová zaujme mezi nejmladšími autory podléhajícími hlavně vlivům popkultury svým jednoduchým, téměř minimalistickým konceptem, který je tím nejjednoduším malířským cvičením na téma techniky. Malovat se dá přece světlem, tvarem, již hotovým vzorem; a dá se kalkulovat s tradičním obdélníkovým prostorem, aby tak byl jakýkoliv obraz evokován. Mýtus závěsného obrazu je svůdný. Klímová vytváří objekty, které napodobují obraz a zároveň s ním soupeří. Plexisklové objekty s lehce tónovanými okraji dělají dojem reliéfů formovaných světlem. Tyto objekty simulují (nebo spíš je to v jejich moci) nejen tradiční obrazy, ale i design, nábytek, scénickou kašírku. Jsou studené a veřejné, nebo intimní a záhadné?
Vyšívané obrazy se ocitají v té druhé oblasti, jsou rukodělným artefaktem, který jakoby v sobě neuměle skrývá univerzální téma malířské abstrakce. Paradox ruční domácí/arteterapeutické činnosti a hledání “vyššího řádu” vytváří napětí a pocit určité nejapnosti. Zdánlivá naivita obrazů vede ke konfrontaci závažného a pokleslého, upřímného a trapného.
Cyklus plyšáků — obrazů potažených do umělých kožešin s dalšími barevnými a plastickými ozdobami — je jasnou ironií a zároveň zoufalou otázkou, co si s tím vším uměním počít. V infantilní či pouliční verzi se obraz stává téměř nutností, fetišem a poslední záchranou. Není snadné se ho jen tak zbavit.
Barbora Klímová zatím trpělivě zkouší, kdy ji první obraz zradí.
Lin




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…