Časopis Umělec 1999/8 >> bln Přehled všech čísel
bln
Časopis Umělec
Ročník 1999, 8
2,50 EUR
3 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

bln

Časopis Umělec 1999/8

01.08.1999

Kevin Foakes | umělec | en cs

Studoval grafický design na Camberwell College v Londýně v letech 1990-93. Krátce po skončení studií ho Mat z Coldcut přivedl do Ninja Tunes. Od té doby je tvůrcem vizuální podoby velmi ceněného londynskéko labelu. V Ninja Tunes panují ale trochu jiné vztahy, než je obvyklé. Je to malé společenství lidí, kteří se spolupodílejí na chodu labelu, tvoří hudbu, koncertují , věnují se Djingu. V letošním roce oslaví label 10 let své existence (před několika lety rozšířil své aktivity navíc o sub-label N-tones) a k tomuto výročí chystají vydání další kompilace z řady Ninja Cuts s projekty jako DJ Food, Coldcut, Herbalizer, DJ Vadim, Amon Tobin a dalšími.|"V Anglii to už zní jako vtip, když student grafického designu řekne: chtěl bych dělat obaly desek... tyhle věci jsou v módě. Jenže já jsem je vážně chtěl dělat, protože dělám hudbu a jsem DJ a tohle mě opravdu zajímá."|Kevin - Strictly Kev - je částí projektu DJ Food a tvůrcem vizuální podoby nosičů značky Ninja Tune. Vytváří grafickou podobu hudby, kterou dobře zná. Možná že vztahy v Ninjách jsou taky trochu důvodem úspěchu relativně malého labelu ve složitých podmínkách hudebního trhu v Británii..|Kevinův přístup je přesně opačný než Designer Republic. O vizuálu přemýšlí na základě hudby, inspiruje ho ten produkt, pro který design vytváří. "Pokud dělám obal nosiče, vždycky je první a nejdůležitější vinyl, ten potom upravím pro CD..." |Jako skalní fanoušci můžete mít Ninji i na slipmatech, dlouhých papírcích, tričkách a mi-kinách, samolepkách, velmi povedené tašce na vinyly... Ninjové jsou stylotvorní, jsou jedni z těch, kteří vytvořili znakovou podobu DJ kultury a dál ji kultivují. Vinyl je překrásný, vychutnejte si ho všemi smysly... a nezapomeňte včas vyměnit jehlu na své přenosce, protože: |"It's better to replace your needle than replace your record collection!"|V tuhle chvíli je už úplně jasný, že Kev je skvělý, protože: si na mně udělal čas i přesto, že se zrovna v ten den dopřestěhovali z Clink Street do Kenningtonu a nikdo nikde nic nemohl najít, sraz jsme měli večer a v 7 ráno letěl do Států. Po velmi příjemném rozhovoru jsem měla pocit, že tohoto člověka doopravdy baví to, co dělá. Přál by si vydat knihu nerealizovaných návrhů.|Dostala jsem ještě nevydané CD Dje Fooda Kaleidoscope, na kterém pracovali skoro dva roky, a nakonec ještě chtěla vědět, jestli se nechystají zase do Prahy.|"To bylo dost zvláštní hraní v Roxy na Silvestra před pár lety. Před půlnocí tam hráli samí ostří hoši a my jsme z toho byli trochu otrávený, hodně jsme zpomalili a měli jsme pocit, že jsou z toho zase otrávený ty lidi - chtěli asi zpátky ostrý rychlý beaty... Ale Praha je v pohodě, klidně bych zase přijel. Celý jaro jsme na tour k novému albu, máme to rozdělený - já pojedu do Států a asi do Japonska. Myslím, že v rámci toho evropského se s Prahou počítá."||




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…