Časopis Umělec 2000/3 >> Jak západ vyhrál i prohrál Přehled všech čísel
Jak západ vyhrál i prohrál
Časopis Umělec
Ročník 2000, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Jak západ vyhrál i prohrál

Časopis Umělec 2000/3

01.03.2000

Karel Císař | info | en cs

Podle Edwarda Weldona, jednoho z deseti umělců, kteří se účastnili výstavy Jak Západ vyhrál i prohrál v pražské Window Gallery je „většina z toho, co bylo doposud vytvořeno na nic a zaslouží tak akorát spálit nebo hodit do moře. Musíme se na věci začít dívat pořádně...“. Samotná výstava k této maximě přispěla především strategickou volbou umělců jejichž různorodá díla se důsledně bránila převodu na jakéhokoli společného jmenovatele. Umožňovalo jim to i jejich citlivé komponování, jež důsledně vyčerpalo možnosti daného prostoru a využilo tak kupříkladu kontrastu mezi plošným pojednáním vnější strany okna a prostorovou instalací v jeho hloubce. To vše vedlo ke zdůraznění jedinečnosti vystavených děl, která jim skutečnou pozornost zaručuje zřejmě nejefektivněji.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.