Časopis Umělec 2001/2 >> Zobrazení touhy Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Zobrazení touhy

Časopis Umělec 2001/2

01.02.2001

Jeffrey A. Buehler | news | en cs

Chvíli se zdálo, že v univerzálním prostoru NoD v Praze se dá uskutečnit jakákoli představa, tedy do té doby, než úřady rozhodly o jeho uzavření. Než ale stačily opatřit dveře pevným zámkem, zaplnila jeho zadní prostor od 27. do 30. března skupina Blackstone představením A Mantelpiece — A Story for the Eye. Diváci sledovali a rozšifrovávali mnohaplánovou a někdy bizarní skrumáž, během níž se “19. století stávalo současností”. A na scéně, která sahala od podlahy až ke stropu, se bylo skutečně na co dívat. Od tajemných tančících a malujících postav, přes dějiny lidstva v performanci na rozžhavených kovových plátech po Jana Křtitele obdařeného přilbou hráčů amerického fotbalu, který ozařoval plátno nad podlahou.
Spisovatel a autor performance, David Walliker, později řekl: “Nový projekt se zabývá naší posedlostí, která je motorem mediálního trhu spočívajícím v přenosu touhy prostřednictvím obrazů, což vede k ještě bláznivějšímu zrychlování jeho otáček.”
Děj v NoD se skutečně rychle odvíjel: od věčného hledání Jeruzaléma a ideálu, který toto město zosobňuje a jak je rozehráván v lacanovském psychoanalytickém zrcadle, po posedlost Jana Křtitele, Herodese a Salome. Projekt, v němž se mimo jiné představili Jiří Surůvka, Petr Nikl a David Fencl, byl kombinací video projekce, tance, performance, sborového zpěvu a experimentální hudby.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…