Časopis Umělec 2000/6 >> Jitka Havlíčková Přehled všech čísel
Jitka Havlíčková
Časopis Umělec
Ročník 2000, 6
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Jitka Havlíčková

Časopis Umělec 2000/6

01.06.2000

Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs

Nar. 1976, od roku 1994 studuje na Akademii výtvarných umění v Praze, nejdříve v ateliéru kresby Jitky Svobodové, od roku 1997 u Miloše Šejna v ateliéru konceptuální tvorby.
Jitka Havlíčková pracuje na svých projektech vždy velmi vytrvale a dlouhodobě. Tvoří pokaždé určitý krok v její sebereflexi. Zatím nej-zajímavější byla její práce s prostorovou kresbou: s vlasy po povrchu umyvadel a van. Trojrozměrnost kresby umožňují vnímat kresbu jako nekonečný příběh bez začátku a bez konce. Příběh, jenž se odvíjí ornamentálně či narativně, není jen kresbou, ale také součástí objektu, který má svojí svébytnost a vlastní intimní příběh koupání. Evokuje silně fyzickou nepřítomnost a plynutí času zastavené v okamžiku přívalu vody, který rázem změní důležité životní momenty. Pomíjivost představ, nálad, osobních příběhů, každodenních vjemů výstižné zachycují pracně tvarované pramínky posbíraných vlasů patřících konkrétním lidem podobně jako staré vany a stará umyvadla. Vlasové kresby tvořené pomocí cukrové vody jsou zalakovány a stejně pracně i dále ošetřovány.

Foto Jiří Jelínek




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…