Časopis Umělec 2000/1 >> Juraj Dudáš Přehled všech čísel
Juraj Dudáš
Časopis Umělec
Ročník 2000, 1
30 EUR
31 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Juraj Dudáš

Časopis Umělec 2000/1

01.01.2000

Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs

Nar. 1975, v letech 1994-98 studoval v otevřeném ateliéru Rudolfa Sikory na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě, v současné době je na stáži v intermediální škole Milana Knížáka na pražské Akademii výtvarných umění
Sociálně laděné instalace a videa Juraje Dudáše využívají všech současných masově mediálních projevů od reklamy až po internet. Dudáš zkouší tato média používat pro vyjádření velmi osobních pocitů. Formou televizního či digitálního kvízu rozmlouvá s vyššími silami, dává dotazník sám sobě, vytváří interaktivní hypertexty. Umělecké objekty prezentuje jako zboží, ovšem zboží ideologické. Obchod s ideemi jakoby diktuje umělec, který je ve skutečném světě monopolních firem bezmocný. Otázka moci a bezmoci se v Dudášově díle objevuje v poměru, který je dán ironickou sebereflexí.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…