Nar. 1976, v letech 1995 - 1999 studoval v Intermediálním ateliéru svobodné kreativity profesora Juraje Bartusza, v současnosti v Otev-řeném ateliéru profesora Daniela Fischera bratislavské VŠVU a zá-roveň na katedře Multimedia - Peformance - Video, profesorky Keiko Sei Fakulty výtvarných umění VUT v Brně Marek Kvetán je typ umělce experimentujícího s možnostmi a způsoby komunikace formou instalací (silikon art) a především nových médií - videa, komputeru a internetu. Existence vzniklého digitálního a virtuálního prostoru je Kvetánem reflektovaná záměrně odosobněným, nezainteresovaným pohledem, ironicky si pohrávajíc s pluralitou interpretace výtvarného díla. Komputerové bytí Marka Kvetána se tak v jeho pracích konfrontuje s nedokonalostí vnímání reality skutečné.
Doporučené články
|
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
|
|
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
|
|
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
|
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář