Časopis Umělec 2001/3 >> Matka v akci Přehled všech čísel
Matka v akci
Časopis Umělec
Ročník 2001, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Matka v akci

Časopis Umělec 2001/3

01.03.2001

Ivan Mečl | news | en cs

V galerii Universal NoD proběhla v červenci akce rodičovských aktivistů za emancipaci umění v rodině. V manifestu se nám pokoušejí namluvit, že umělci-rodiče jsou utiskováni masou opuštěných a asociálních umělců-nerodičů. Tito pak mají na umění a sebeprosazování formou různých excesů spoustu času a lehce dobývají umělecký Chalupeon. Výstava kopírovala otcovskou sošnost a mateřskou postkoitální provokaci.
Z konceptu však velmi čouhala nezvladatelná provokatérka Lenka Klodová, jejíž pornografické variace a metafory zlobí různé kurátorské projekty. Tentokrát to jsou Ostrovy touhy — origami, poskládané z pornografického chtíče a rozestavěné dle zákonů divočiny.
Také akce v Galerii Jelení (Magnetic Fields) se stala vítězstvím těch lepších kousků i když výstava byla na první pohled koncipována jako kurátorský celek. Zvítězil potencionální kurátor (Vladimír Skrepl) se svými kočičími kožíšky zavěšenými u stropu (Cat Killer) a Josef Bolf se svým mlžným obrazem komunikujících roztomiláků v rajské luční výšině.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…