Časopis Umělec 2001/3 >> Matka v akci Přehled všech čísel
Matka v akci
Časopis Umělec
Ročník 2001, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Matka v akci

Časopis Umělec 2001/3

01.03.2001

Ivan Mečl | news | en cs

V galerii Universal NoD proběhla v červenci akce rodičovských aktivistů za emancipaci umění v rodině. V manifestu se nám pokoušejí namluvit, že umělci-rodiče jsou utiskováni masou opuštěných a asociálních umělců-nerodičů. Tito pak mají na umění a sebeprosazování formou různých excesů spoustu času a lehce dobývají umělecký Chalupeon. Výstava kopírovala otcovskou sošnost a mateřskou postkoitální provokaci.
Z konceptu však velmi čouhala nezvladatelná provokatérka Lenka Klodová, jejíž pornografické variace a metafory zlobí různé kurátorské projekty. Tentokrát to jsou Ostrovy touhy — origami, poskládané z pornografického chtíče a rozestavěné dle zákonů divočiny.
Také akce v Galerii Jelení (Magnetic Fields) se stala vítězstvím těch lepších kousků i když výstava byla na první pohled koncipována jako kurátorský celek. Zvítězil potencionální kurátor (Vladimír Skrepl) se svými kočičími kožíšky zavěšenými u stropu (Cat Killer) a Josef Bolf se svým mlžným obrazem komunikujících roztomiláků v rajské luční výšině.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.