Časopis Umělec 2004/1 >> Jen Dobré nápady Přehled všech čísel
Jen Dobré nápady
Časopis Umělec
Ročník 2004, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Jen Dobré nápady

Časopis Umělec 2004/1

01.01.2004

Jiří Ptáček | info | en cs

NOD, Praha, 15. 1. – 7. 2. 2004

Ivan Vosecký a Markéta Othová se smotali v jedno kreativní klubko kvůli výstavě Dobrý nápad. Byl to nejlepší nápad, který mohli mít. Zkurvená civilizace, na jejíž obrazy jsme zvyklí od Voseckého, a voyerská melancholie Markéty Othové se vzájemně smísily do precizního útvaru hybridního designu, smogové krásy a konzumní poezie. Dojem, že jsme se ocitli uprostřed mentálního krystalu se dvěma středy, uvozoval střídmý přístup k distribuci myšlenek. Tato výstava byla bez nápovědy, co si máme pomyslet. Jestli jde o nevázanou hru, jízlivé testování spektra vlastních vyjadřovacích prostředků nebo úplně intimní rozhovor. Není dobrý nápad prozradit, kdo to byl, ale “někdo” na vložil do euroklipů titulní stránky se šokujícími zprávami o Arnoldu Schwarzeneggerovi a Robertu de Nirovi, ale největší událostí přesto byla červená bavlněná bambulka zavěšená před nimi. “Někdo” také natiskl na zlatou péřovku “Chcípněte všichni zmrdi”, nenávistný slogan, který by si s těmi nejhumánnějšími záměry na přivlastnil kdejaký snowborďák. A co teprve pseudosýrové sloupy, imitující prořezávaný páskový ornament v apsidě NODu ...
O Dobrém nápadu se brzy mluvilo jako o nejsvébytnější instalaci sezóny. Podobně bezprostřední soustavy vzájemných nahrávek, přerušovaných referencí a estetických point opravdu nevídáme často.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.