Časopis Umělec 2004/3 >> Léto ve městě, random collection Přehled všech čísel
Léto ve městě, random collection
Časopis Umělec
Ročník 2004, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Léto ve městě, random collection

Časopis Umělec 2004/3

01.03.2004

Lenka Vítková | info | en cs

Martin Horák, Summer in the City
KW, Random Collection
Šternberk City Gallery
August 8 – September 3, 2004

Martin Horák, from Ostrava, lives in Olomouc, where he was a curator of exhibitions in Divadlo hudby (the local music theatre) and in streetcars (The Bezhlavý jezdec (headless horsemen) group, along with Ivan Vosecký, Pavel Brázda), now he works in a secondhand bookshop and is a conceptual artist.
Igor Korpaczewski (a.k.a. KW), lives in Prague and is a figurative artist and recently also a musician who teaches at Prague’s Academy of Fine Arts.
At the end of summer, Horák and Korpaczewski had their works presented together in the City Gallery in Šternberk, (a town in Northern Moravia with 15,000 people). The Šternberk City Gallery has a high-quality program and a lovely location that itself is the cause of the gallery’s insecure future. It’s wanted to be transformed into a beautiful apartment. The curator, Michal Kalhous, carefully counts the visitors into the gallery, for its provider.
Martin Horák once said about his objects and collages that he creates them in an instant, as other people would, light a cigarette. He, instead, takes some object, or settles his gaze on it. Suddenly the thing surprises him, evokes a memory, and coalesces with something, which he has on his mind or somewhere around. On the walls of the gallery, Horák’s works were mixed with similarly unpretentious drawings and paintings.
For the first time, KW exhibited only sketches, smaller paintings, drawings, and passing records. Some of them were or will be a starting point to a picture, but they looked completely unusual—as a map of contemplations, feelings and possibilities, which is not as obvious in the final pictures.

Altogether it resembled a game with words and associations; if, for example, you say “night,” Korpaczewski would notice a lifeless body of a young god, and Horák would turn on a light bulb inside a plastic junk food box.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…