Články
|
David Kulhánek
|
reportáž
|
01.04.2002
|
ZMNOŽOVÁNÍ STŘEDŮ A CHLADNÝ PŮVAB TRIENÁLE VE VILNIUSU
|
Rodilému Středoevropanovi, který byl odkojen v “srdci Evropy”, určitě přijde divné, kam až se může posunout Střed, ke kterému se automaticky hlásí. Zdá se, že v Evropě probíhá skrytá válka “středů” – kulturních, čistě optických i těch geografických, inženýrsky vyměřených. Kdo hledá, ten najde, a tak se nelze divit, že v Litvě mají pádné argumenty podporující fakt, že 24 km severně od hlavního… |
|
Zuzana Štefková
|
reviews
|
01.04.2002
|
TEST REALITY - TEST SPOJENÍ (REALITY CHECK, GALERIE RUDOLFINUM, PRAHA)
|
Reality Check: Roderick, Buchanan, k r buxey, Phil Colins, Alan Curral, Graham Fagen, Ori Gerhst, Dryden Goodwin, Luke Gottelier, Nigel Shafran, Lesley Shearer, David Shrigley, Keith Tyson, Michelle Williams, Saskia Olde Wolbers, Shizuka Yokomizo, Bettina von ZwehlGalerie Rudolfinum, Praha 6. 3. – 8. 6. 2003 Ve výstavní síni Rudolfinum provádějí kurátorky Kate Bush a Brett Rogers prostřednictvím… |
|
Jana Kalinová
|
news
|
01.04.2002
|
WONDERLAND
|
Projekt Wonderland nabízí dolům alternativu k mizejícímu nerostnému bohatství. Umění je amalgánem kterým lze vyplnit červí díry nejen v zemi ale i v kulturním ovzduší společností, jejichž existence byla na těžbě nerostů založená. Kurátory jsou Ulf Robe, David Waliker a Jiří Surůvka zůčastnění i coby umělci. Další vystavující jsou Asa Andersson Broms, Peter Johansson, Michal Kalhous, Jana Kalinová… |
Nicolas Bourriaud
|
theory
|
01.04.2002
|
VZTAHOVÁ ESTETIKA
|
Vztahová forma Umělecká tvorba představuje jakousi hru, jejíž formy, způsoby a fungování se vyvíjejí podle období a sociálního kontextu, není to tedy neměnná esence. Úlohou kritika je uměleckou tvorbu studovat v přítomnosti. Jistý aspekt programu modernity se fakticky uzavřel (a nikoliv duch, který mu vdechl život – v tomto maloburžoazním čase na to položme důraz). Toto vyčerpání odebralo… |
|
Karel Císař
|
news
|
01.04.2002
|
BERLÍN
|
Arndt & Partner Jestliže se ve své práci pro kasselská documenta XI Thomas Hirschhorn zabýval myšlením Georgese Battaille, svou letošní samostatnou výstavu v galerii Arndt & Partner Doppelgarage zasvětil dílu Friedricha Nietzscheho. Podobně jako v případě battaillovské série mu k tomu kromě hybridních skulptur z recyklovaného materiálu – mezi nimiž tentokráte vynikaly především krajiny z obřími… |
Nicolas Bourriaud
|
theory
|
01.04.2002
|
VZTAHOVÁ ESTETIKA
|
Vztahová estetika a aleatorní materialismus Vztahová estetika se zapisuje do materialistické tradice. Býti “materialistou” neznamená držet se jalovosti faktů a ani to neimplikuje onu omezenost mysli, která spočívá v tom, že se díla chápou jen ryze ekonomicky. Filozofická tradice, o níž se tato vztahová estetika opírá, byla mimořádně vydařeně definována Louisem Althusserem v jednom z jeho… |
|
Martin Zet
|
news
|
01.04.2002
|
TIP ZCCA
|
Nomád – umělec Čím více přestávám někam patřit, tím víc si uvědomuji, že odněkud pocházím.14. 6. 2002 (Kniha povzdechů)Zboží si našlo už jiné, rychlejší cesty než karavany. Nezbývá tedy než kočovat pro dříve jen postraní efekt: poznávání a kulturní výměnu – opojné, možná iluzorní vědomí, že jsi součástí určitého pohybu.Časté střídání míst ale vyžaduje i zcela odlišné sociální chování: citové… |
Nicolas Bourriaud
|
theory
|
01.04.2002
|
VZTAHOVÁ ESTETIKA
|
Časoprostor v umění devadesátých let “Vztahové” postupy (pozvání, castingy, setkání, společné prostory, schůzky atd.) jsou jen jakýsi repertoár společných forem, vehiklů, jejichž prostřednictvím se rozvíjejí zvláštní myšlenky a osobitý vztah ke světu. Ani pozdější forma, kterou umělec dá své vztahové produkci, není neměnná: tito umělci chápou svoji práci pod trojím úhlem pohledu, jednak… |
|