DIVUS PRAHA: Alternativní výlet
Alternativní výlet

Alternativní výlet

26.09.2015 16:55

DIVUS PERLA | en

Společná cesta vlakem! Odjezd v 16:55 z Hlavního nádraží v Praze, cílová stanice Vrané nad Vltavou.

Cílem bojovníků za cokoliv je nejen vybojovat to, za co bojují, ale také vypadat jako správní bojovníci a být takto ostatními uznáván. Cílem tiskáren je šířit ideologii, ať už je jakákoliv. Tiskárna bez papírny nic nevytiskne. Papírna je tudíž základním zprostředkovatelem ideologie.

PROGRAM
Perla, Vrané nad Vltavou

Společná cesta začne v 17.00 na Hlavním nádraží v Praze, kulturní program ve vlaku zajištěn.

18.00 Antonín Brinda: Teror jako ismus: Estetika vzdoru (premiéra)
19.00 Kolonie/Kartel: Expression Hurts
22.00 Návrat vlakem do Prahy

Společná cesta vlakem
Odjezd v 16:55 z Hlavního nádraží v Praze, cílová stanice Vrané nad Vltavou.
Antonín Brinda připravil speciálně pro festival a prostor Perly (bývalé papírny ve Vraném nad Vltavou) projekt Teror jako ismus: Estetika vzdoru, který začne již ve vlaku!!! Továrními prostory diváky provedou Jana Kozubková a Jindřiška Křivánková v inscenaci Expression Hurts.

Antonín Brinda: Teror jako ismus - Estetika vzdoru
Cílem bojovníků za cokoliv je nejen vybojovat to, za co bojují, ale také vypadat jako správní bojovníci a být takto ostatními uznáván. Cílem tiskáren je šířit ideologii, ať už je jakákoliv. Tiskárna bez papírny nic nevytiskne. Papírna je tudíž základním zprostředkovatelem ideologie.
A konečně cílem ismů je vnucovat ideologii jiným ismům a vůbec všem.

Kolonie/Kartel: Expression Hurts
divadlo – zážitek – prožitek – instalace – performance – živá fosílie
... není důležité, co vidíme, ale to, co se děje mezi lidmi ...
Narušujeme tradičně vžité očekávání pasivního diváka a zveme jej k aktivní účasti prožití či dokonce požití uměleckého zážitku v prostorách Perly – bývalé papírny Vrané nad Vltavou, která je nám partnerem, záhadným územím a rezonátorem jednotlivých scén našeho divadla, pojímaného tentokrát jako Potlach. Původně poradní shromáždění, především však velká společenská a náboženská slavnost spojená s tanci, obřadním popíjením, hostinou, kouřením, zabíjením zajatců a výměnou darů se později promění ve společné setkání s ritualizujícími prvky, čili pro nás „velké sycení“ ve smyslu „nasycení diváků“.
Koncepce: Jana Kozubková, Jindřiška Křivánková a Lucie Ferencová, účinkují: Jindřiška Křivánková, Jana Kozubková, zvukové řešení prostoru: Petr Krušelnický, výtvarné pojetí prostoru: Jana Hauskrechtová






26.09.2015 16:55

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.