DIVUS PRAHA: FERENC - VYZNÁNÍ LASKY K BOTÁM | scénické čtení
[b]FERENC - VYZNÁNÍ LASKY K BOTÁM |[/b] scénické čtení

FERENC - VYZNÁNÍ LASKY K BOTÁM | scénické čtení

11.04.2013 20:00

Divus | en cs

Čtvrtek 11.4.2013 20:00

Jak velká může být láska k botám?  Život obuvníka Ference předurčili rodiče, jež mu nedali k životu nic jiného než boty. Dramatický příběh obuvníka Ference, jehož životem je zvrácená láska k botám, která začíná obcesí a končí absolutním šílenstvím.

Hraji: Jakub Gottwald, Pavel Richta a Milena Oda Láska. Hudba: WWW (Ondrej Andera), Scéna: Diana Délevová. Vstupné 50Kč.

Milena Oda je výjimečná spisovatelka beletrie, poezie, povídek, esejů a her, které píše ve třech jazycích: němčině, češtině a angličtině. Rovněž je zpěvačkou, učitelkou, herečkou, umělkyní.  Během 12 let, které věnuje psání již zveřejnila německy tři knihy. V roce 2011 vyšel román ("Nennen Sie mich Diener" v Německu), nahrála také šest singlů (v Los Angeles) 2012, učí v Berlíně dílny psaní. V Praze, kde vyšla její povídky bilinguálně: Ferenc. Vyznání lásky k botám/ Ferenc. Liebeserklärung an die Schuhe (2011) píše a pořádá scénická čtení. Žije mezi kontinenty Evropy, Ameriky a Afriky ( v Praze, Berlíně, Los Angeles a v Las Palmas de Gran Canaria).

Ukázka z textu: "Žiji sám, a přeci v tak společenském světě, v němž je mé jméno nedůležité, bezvýznamné. Žiji v němé, ale velmi citlivé společnosti, ve společnosti bot. Provždy zůstanu pouhou figurkou, figurkou v jejich obuvnické dílně. Vyrostl jsem v rodině obuvníka. Už od narození byly radosti a strasti dítěte, tedy mne, svěřeny do rukou mých rodičů. Jelikož moji rodiče, moji prarodiče i moji praprarodiče byli a živili se jako obuvníci (a celým svým srdcem se tomuto špinavému řemeslu obětovali), byl tak tím (semenem mého otce) předurčen i celý můj osud. Byl jsem předurčen pro sadbu na další sklizeň."

Milena Oda: Prose: "Ferenc. Die Liebeserklärung an die Schuhe / "Vyznání Lásky K Botám". ['Ferenc. The Expression of Love for Shoes'] Verzone: Prague, 2011. (bilingual - German/Czech). Cover: LUBOMIR TYPLT





11.04.2013 20:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.