Časopis Umělec 2001/2 >> Zobrazení touhy | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Zobrazení touhyČasopis Umělec 2001/201.02.2001 Jeffrey A. Buehler | news | en cs |
|||||||||||||
Chvíli se zdálo, že v univerzálním prostoru NoD v Praze se dá uskutečnit jakákoli představa, tedy do té doby, než úřady rozhodly o jeho uzavření. Než ale stačily opatřit dveře pevným zámkem, zaplnila jeho zadní prostor od 27. do 30. března skupina Blackstone představením A Mantelpiece — A Story for the Eye. Diváci sledovali a rozšifrovávali mnohaplánovou a někdy bizarní skrumáž, během níž se “19. století stávalo současností”. A na scéně, která sahala od podlahy až ke stropu, se bylo skutečně na co dívat. Od tajemných tančících a malujících postav, přes dějiny lidstva v performanci na rozžhavených kovových plátech po Jana Křtitele obdařeného přilbou hráčů amerického fotbalu, který ozařoval plátno nad podlahou.
Spisovatel a autor performance, David Walliker, později řekl: “Nový projekt se zabývá naší posedlostí, která je motorem mediálního trhu spočívajícím v přenosu touhy prostřednictvím obrazů, což vede k ještě bláznivějšímu zrychlování jeho otáček.” Děj v NoD se skutečně rychle odvíjel: od věčného hledání Jeruzaléma a ideálu, který toto město zosobňuje a jak je rozehráván v lacanovském psychoanalytickém zrcadle, po posedlost Jana Křtitele, Herodese a Salome. Projekt, v němž se mimo jiné představili Jiří Surůvka, Petr Nikl a David Fencl, byl kombinací video projekce, tance, performance, sborového zpěvu a experimentální hudby.
01.02.2001
Doporučené články
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář