Časopis Umělec 2001/2 >> Mori má ředitele Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Mori má ředitele

Časopis Umělec 2001/2

01.02.2001

Vladan Šír | news | en cs

Ředitel Moderna Museet, David Elliot, si v květnu plácl s japonským stavebním magnátem Minoru Morim a stane se šéfem budovaného Mori Art Musea v Mori Art Center v Tokiu. Po šesti letech tak opouští funkci, během níž ze stockholmského muzea moderního umění vytvořil jednu z nejuznávanějších institucí v Evropě. Během jeho působení mimo jiné muzeum realizovalo rozsáhlou výstavu východoevropského umění After the Wall, na níž byla zastoupena řada mladých českých umělců.
Nová funkce pro Elliota znamená další kariérní postup, protože půjde o první japonskou instituci velikosti Muzea moderního umění v New Yorku nebo Centra Georgese Pompidou v Paříži. Jde navíc o soukromé muzeum, v němž bude Elliot zodpovědný za rozvoj sbírky uměleckých děl i za koncepci výstav
a doprovodného programu.
Minoru Mori v jedné z centrálních tokijských čtvrti Roppongi buduje rozsáhlý komplex zahrnující administrativní a rezidenční budovy, divadlo, sídlo televize Asahi a hotely. Mori Art Center, v němž se Mori Art Museum bude nacházet, zabírá pět nejvyšších pater hlavní, 54-ti patrové administrativní budovy komplexu Roppongi Hills. Plocha muzea je více než 6.000 metrů čtverečních. Horní patra centra budou sloužit jako galerie s výhledem na město, zatímco na spodních podlažích budou obchody a konferenční místnosti.
Muzeum se soustředí na moderní
a současné umění, architekturu a design. Elliot bude na programu muzea úzce spolupracovat s newyorskou MoMA a již nyní je plánována zahajovací výstava umění druhé poloviny 20. století, která naváže na stejnou expozici v MoMA. Kromě toho chce Mori Art Center pořá
dat pravidelná mezinárodní bienále současného umění, rezidenční pobyty a projekty pro veřejná prostranství.
Na chod muzea dohlíží mezinárodní sbor poradců, v němž jsou Glenn Lowry z MoMA, Weenzel Jacob, ředitel Kunst- und Ausstellungshalle v Bonnu, Alfred Pacquement, ředitel národní muzea moderního umění v Centre Georges Pompidou, Norman Rosenthal z Royal Academy of Arts v Londýně, Peter-Klaus Schuster ze Staatliche Museen zu Berlin a Nicholas Serota, ředitel Tate Muzea v Londýně.
David Elliot se funkce v Mori Art Museu ujme 1. listopadu. Jeho nástupce bude vybírat švédská vláda. Mori Art Center bude otevřen začátkem roku 2003.
Vladan Šír






Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.