Časopis Umělec 2003/1 >> Poznámky Přehled všech čísel
Poznámky
Časopis Umělec
Ročník 2003, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Poznámky

Časopis Umělec 2003/1

01.01.2003

Vít Soukup | theory | en cs

"Poznámky:
1. Černý, David: Promrdané roky pravdivý příběh, katalog, Praha, Divus,2000
2. Revue Labyrint, roč. 2002. č.1112,ISSN 12106887.
/3 Lyotard, Francois: O postmodernismu, Praha: Filosofia, 1993.ISBN 8070070471.
/4 Belting, Hans: Konec dějin umění, Praha: Mladá fronta, 2000. ISBN 8020408568.
/5 Soukup, Vít: Koncepce pro náplň doktorantského studia na VŠUP v Praze, Praha,VŠUP,1999.
/6 Dvořák, Max: Umění jako projev ducha. přel. Urbanov Věra, Praha, Jan Laichter, 1936.
/7 Volek, Jaroslav: Kapitoly z dějin estetiky, Praha: Univerzita Karlova, 1966.
8. Taine, Hipollyte: Studie o dějinách umění, Praha: Odeon, 1978.
9. Alberti, Leon Batista viz. /7
10. Nietzsche, Friedrich: Zrození tragedie z ducha hudby, přel. Fišer, Otokar, Praha: Gryf, 1993.
11. Černický Jiří: Tuhý hrdina, rozhovor s Vítem Soukupem, Koktejl, listopad 1998, str. 182 186
12. Kulka, Tomáš: Umění a kýč, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, I992. ISBN 8004253857.
13 Mráz, Bohumír: Zdeněk Hajný, České Budějovice: Nehut, 1992.
14. Mráz. Bohumír: Zdeněk Hajný, Praha: Odeon, 1989. ISBN 8020709126.
15. Anderle Jiří: Vollstandiges werkverzeichnis der Graphik mit allen Zustanden, Koln: Baukunst, 1972.
16 Kotalík, Jiří: Jiří Anderle, Dusseldorf: Galerie Walther, 1972.
17. Klusáková Jana: Český sochař Olbram Zoubek o sobě a o době, Praha: Středočeské nakladatelství a knihkupectví, 1990. ISBN 8070570342.
18. Malina, Jaroslav, Kapusta, Jan, Klusáková Jana, Šetlík Jiří: Olbram Zoubek, Brno: Georgetown, 1996. ISBN 8090160492.
19. Rezek, Petr: Filozofie a politika kýče, Praha: Ise Oikoymenh, 1991. ISBN 8020709126.
20. viz. /12
21. Sozanský Jiří: Umění zastaveného času : Česká výtvarná scéna 19691985, Výtvarné umění 1997. ISSNO8629927.
22. Mathesius, Angelika: Jeff Koons, Koln: Taschen, 1992. ISBN 382289351X.
23. Preiss Pavel: Panorama manýrismu, Praha: Odeon, 1974.
24. Aktuální nekonečno, katalog k výstavě, Praha: Galerie hlavního města Prahy, 2000.
25. Neumann, Jaromír: Český barok, Praha: Odeon, 1974.
26. Fischer, Ernst: Původ a podstata romantismu, přel.Kusák, Alexej, Praha: Nakladatelství politické literatury, 1966.
27 Novalis: Učedníci Sajští, přel. Bresta, Alfons, Liberec: Dauphin, 1996. ISBN 808601908X.
28 Chalupecký, Jindřich: Úděl umělce, Praha: TORST, 1998. ISBN 8072150502.
29. tentýž: Nové umění v Čechách, Jinočany: H&H, 1994. ISBN 8085787814.
30 viz. /3
31 Rejman, Ladislav: Slovník cizích slov, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
32 viz. /12
33 Crispolti, Enrico: Surrealismus, Munchen: Schuler Verlagsgeselschafft, 1974. ISBN 3779650223.
34 Jean, Marcel: Historie de la peintue surrealiste, Paris: Editions du Seuil, 1959.
35 Welsch, Wolfgang: Naše postmoderní moderna, Praha: Zvon, 1994. ISBN 8071131040.
36. Appignanesi, Richard: Postmodernism for beginners, Cambridge: Icon Books, 1998. ISBN 1874166218.
37. Pod jednou střechou: fenomén postmoderny v úvahách o Českém výtvarném umění, Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. ISBN 80 21008725.
38. Vágner, Ivan: Svět postmoderních her, Jinočany: H&H, 1995. ISBN 808578775X.
39. Friedman, Richard Elliot: Mizení Boha, Praha: Argo, 1999.
40 viz. /5
41. Ruskin, John: Dvě stezky, Praha, Jan Leichter, 1906; Ruskin, John: Seven lamps of architekture, xerokopie, originál 1886, VŠUP Praha, sig. 26485 KV.
42. viz. /26 a /27
43. Kuras, Benjamin: Češi na vlásku, Praha: Baronet, 1994. ISBN 8072142593.
44. Mandys, Pavel: Fenomén Hřebejk, Týden roč. 2003, č.13, str. 74. ISSN 12109940.
45. Lucie Smith, Edward: Art Today, Praha: Slovart, 1996. ISBN 8085871971.
46. viz. /2
47. Knížák, Milan: Vedle umění, Praha: H&H, Národní galerie v Praze, 2002. ISBN 8073190176 (H&H). (ISBN 807035.2302.
48. Dorka roč. 1973, č. 6, index 45 324.
49. Panofsky, Erwin: Perspektive And Symbolic Form, New York. Zone Books, 1991. ISBN 094 2299523.
50. Dorka roč. 1976, č. 12. str. 7.
51. Pěchouček, Michal: Umělec, roč. 2000, č. 3, Praha: Divus, 2003. ISSN 12129550.
52. Barney, Mathew v: Thon, Ute: Der der Altpraum Fabrikant, Art. N.5, 2002. ISSN 01732781.
53. Wewerka, Olga: Šaman naší doby. Ateliér, řoč. 16, č.5.ISSN 12105236.
54. viz. /4
55. Hill, Gary ve: Výtvarné umění Art in Amerika, roč. 1995, č. 12, str. 107.ISSN 08629927.
56. Balasz, Bela: Nagy érfordulók. Slov. verze, Bratislava: Osvetový ústav, 1981.
57. Delluc, Louis: Écrits cinematographiques, Paris: Cinemateque Francaise, I990. ISBN 2900596025.
58. Moussinac, Leon: L´age ingrant du cinema, Paris: Les Édit. Francais Reúnis, 1967.
59. Pudovkin, Vsevolod: O filmovém umě ní, Praha: Orbis, 1954.
60. Ejznštejn, Sergej Michajlovič: O stav bě uměleckého díla. přel. Taufer, Jiří, Praha: Československý spisovatel, 1963.
61. Aristoteles: Poetika, Praha, Gryf, 1993. ISBN 8085829010.
62. Lawson, John Howard: Teorija i praktika sozdanija p´jesy i kinoscenarija, Moskva: Iskusstvo, 1960.
63. Holá Jana: Quentin Tarantino, v: Revue Labyrint, roč. 2000, č. 78.ISSN 12106887.
64. Epstein, Jean ve: Film je umění, sborník teoretických textů, Praha, FAMU, 1960.
65. Viola, Bill ve: viz. /4
66. Viola Bill ve: viz./55, str.39.
67. Cotton, Bob: The Cyberspace Lexikon: An Ilustrated Dictionary of Terms From Multimedia to Virtual Reality, London, Phaidon, 1995. ISBN 0714832677.
68. Uhlířová, Markéta: Entermultimediale 2000, muhlir 33 @ hotmail com.
69. viz. /52
70. Chalupecký Jindřich: Úděl umělce: Duchampovské meditace, viz. /28
71. Duchamp: 18871968, Paris: Cerele d´art, 1995. ISBN 27O2204201.
72. Burden, Chris ve: viz. /55, str. 75.
73. viz. /61
74. Shakespeare, Wiliam: Hry, přel. E. A. Saudek, Praha: Naše vojsko, 1956.
75. Kalista, Zdeněk: Tvář baroka, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 8004253857.
76. Kundera, Ludvík: DADA, Praha, Jazzová sekce, 1983.
77. viz. /33 a /34
78. Bourden, David: Warhol, Koln, Du Mont, 1989. ISBN 3770123387.
79. Celant, Germano: Andy Warhol: a factory, Ostfildern: Hatje, 1998. ISBN 3775707735.
80. The Prints of Andy Warhol, New York: Museum of Modern Art, 1990. ISBN 2869250304.
81. Basquiat, Jean Michel v: Crenan, Sabine: Drei Stars Tauschen Ihre Lienwalde, Art. N.2, 1996. ISSN 01732781.
82. Koons, Jeff viz./22
83. Kelley, Mike, ve: Výtvarné umění, roč. 1992, č.3, Lauf Cornelia, Rolling Steve.ISSN 06829927.
84. tamtéž, roč.1995, č. 1 2 viz./55, str. 121.
85. Kingelez, Bodys Isak, ve: Pospiszyl, Tomáš: Vítězové nad peklem, roč. 1999, č. 5 6.
86. viz. /8
87. viz. /74
88. Bernard, Jan: Zrcadlově převrácený obraz, Výtvarné umění roč. 1992, č.4,
str. 73-76
89. Sklep, Praha: Pražská scéna,1999. ISBN 80-86102-00-9.90. Loos, Adolf: Řeči do prázdna, Kutná Hora: Tichá Byzanc, 2001. ISBN 80-86359-O6-9.91. Brecht, Bertold: Geschichten vom Herrn Keuner, Leipzig: Hermann Schober, 1959.
"




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.