Nar. 1975, v roce 2001 absolvoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze. Začal v ateliéru filmové a televizní grafiky profesora Jiřího Bárty a po první roce přestoupil do ateliéru malby profesora Pavla Nešlehy.
V nedávné sérii obrazů Foltera posouvá pojetí portrétu do nových dimenzí. Jako modely pro své obrazy si vybírá známé osobnosti ze světa hudby, jako je Tricky nebo jen všeobecně image “DJe”. Hlavy oddělené od těla plavou v prostoru a vystupují z psychedelického pozadí ďábelsky bujných tahů štětcem. Jiné práce zobrazují postavy bez rukou, které na diváka upřeně a s drzostí hledí. Tyto portréty působí spíše jako výsledek manické posedlosti, než jako pouhé obaly desek nebo reprodukce plakátů známých hudebních hvězd. Tváře, které Foltera předkládá divákům, vyzařují osamělost, hněv, ale lze v nich najít i černý humor a umělcovu vlastní ambivalentní touhu stát se sám “hvězdou”. Nezobrazují idoly teenagerů, nýbrž tyto modly rozebírají a následně přetvářejí do obrazů fantastických postav, které jsou ve své nelidské podobě uhrančivě přitažlivé.
Doporučené články
|
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
|
|
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
|
|
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
|
|
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář