Časopis Umělec 2000/4 >> Radek Macke Přehled všech čísel
Radek Macke
Časopis Umělec
Ročník 2000, 4
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Radek Macke

Časopis Umělec 2000/4

01.04.2000

Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs

Nar. 1975, studuje ve 3. ročníku u Jiřího Davida v ateliéru vizuální komunikace na Akademii výtvarných umění v Praze.

Autor - poučený studiem na pedagogické fakultě – si vybírá sofistikovaná témata, která konceptuálně zpracovává. Mezi jeho větší cykly patří velké malby, Nerealizované objekty, na nichž se ve fauvisticky barevné krajině objevují neuvěřitelně konstruované architektonické útvary odkazující k Malevičovu suprematismu. Vypadá to jako nepatřičná otázka v nesprávném čase, na druhou stranu je to povedená metafora našich důvěrných absurdit. Mezi Mackeho oblíbená témata patří tabu. Nejsnadněji se nabízí náboženská víra versus pornografie – tuto pofidérní hranici balancuje Macek celkem úspěšně formou posunutých významů křesťanských ikon (do kterých vnáší kromě pornografie i politická témata jako jsou současné aktuální válečné konflikty), nejúspěšněji však v drobné instalaci Bůh nás nikde a nikdy neopouští, kde akcentuje rasistické motivy prostřednictvím církevních symbolů. Macke umí uchopit aktuální témata a možná právě proto, že do nich nevnáší příliš osobního, daří se mu razantně demonstrovat.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…