Časopis Umělec 1997/3 >> Být připraven na bienále Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 1997, 3
2,50 EUR
3 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Být připraven na bienále

Časopis Umělec 1997/3

01.03.1997

autoři projektů | bienále | en cs

The 101st international Biannial Exhibition in Venice is to start off yet another stereotypical art masquarade in June without which the „art world“ just cannot live. This year´s theme is just as vague as the ones before: Past, presence and future. This gives the national pavilions a chance to present anything. The Czech presentation has been doing so with good portion of gortesqueness for years.
At the last minute this year, a competition was announced addressing specifically five artists: David Černý, Ivan Kafka, Vladimír Kokolia, Jiří Příhoda and Kateřina Vincourová. The committee, including Petr Nedoma (The Rudolfinum Gallery direktor), Věra Jiroutová (Lidové noviny art critic), Miloš Vojtěchovský (curator of the National Gallery´s modern and contemporary art collection), Kurt Gebaurer (teacher at the Applied Arts Academy) and Dagmar Šefčíková (from the Culture Ministry), selected Ivan Kafka´s project.
These are the preconditions. Wat the result is gong to be like is hard to estimate.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.