Z iniciativy několika předních německých a rakouských kulturních institucí vznikla rozsáhlá mezinárodní přehlídka současného umění, kterou pod názvem Zeitwenden po Kunstmuseu v Bonnu až do 1. října hostí videňský Künstlerhaus a Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig. Výstava, jež si podle svého hlavního kurátora Lóránda Hegyiho klade za cíl naznačit, jak bude vypadat umění blízké budoucnosti, zahrnuje díla více než devadesáti umělců z pěti kontinentů, která jsou komponována do dvou odlišných celků. Zatímco Ludwigův 20er Haus představuje instalace, videa a fotografie hvězd globální umělecké scény od Matthew Barneyho, Wim Delvoye, Carsten Höllera, Tracey Moffatt, Pipilotti Rist až po Rosemarie Trockel, v Künstlerhausu jsou soustředěny především obrazy a plastiky umělců starší generace, jakými jsou Louise Bourgeois, Tonny Cragg či Franz West a práce umělců, pocházejících z periférií - Cai Guo Qianga, Ayse Erkmen či Bodys Isek Kingeleze.
Doporučené články
|
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
|
|
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
|
|
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
|
|
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář