(nar. 1974) je studentem Akademie výtvarných umění v Praze, nejdříve ateliéru Jiřího Sopka, nyní Vladimíra Skrepla Společenskokritické obrazy Tomáše Svobody jsou míněny zcela vážně. Jejich obsah je jednoznačný a srozumitelně podaný. Parkoviště se skutečně týkají ekologie, autokempy konzumerismu a války vypovídají o hrůzách války. Svoboda používá i ironii, ale jen nepatrně, protože jde o vážné věci. Kromě závažného obsahu je v obrazech i velká dávka estetiky, protože obrazy podle Svobody musí být krásné, neměly by být ani řemeslně nezvládnuté. Tomáš Svoboda pracuje v cyklech až do vyčerpání určitého obsesivního tématu. Omalovánkově čistou formou, která se v poslední době začíná křížit s komiksovou lapidárností, se Svobodovi daří udržet intenzitu opravdového sdělení.
Doporučené články
|
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
|
|
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
|
|
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
|
|
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář