DIVUS PRAHA: S.d.Ch.: Luxury Art | divadelní hra
[b]S.d.Ch.: Luxury Art[/b] | divadelní hra

S.d.Ch.: Luxury Art | divadelní hra

30.06.2018 19:00

DIVUS PERLA | en

"Lidi jako seš ty, chtěji mrdat lidi jako sem já"

Tracey Emin

Zveme vás na scénické čtení nové divadelní hry

S.d.Ch.

DON JUAN ANEB LUXURY ART


dramatická koláž z časopisu registrovaného u MK ČR pod značkou E-14806 na podkladu slavné opery

POSTAVY: SBĚRATEL A MECENÁŠ UMĚNÍ JUAN DONATOR, STYLOVÁ ARISTOKRATKA LADY KINVARA BALFOUR, BEZEJMENNÁ UMĚLKYNĚ JULIA VĚTVOVÁ, BEZEJMENNÝ UMĚLEC VIKI FRESH, POŠŤAČKA, PRVNÍ, DRUHÝ, TŘETÍ, ČTVRTÝ a PÁTÝ PŘEDNÍ ČESKÝ UMĚLEC, MUŽ V MONTÉRKÁCH, MUŽ V OVERALU, VÍDEŇSKÝ DESIGNER a OBJEKT Z NEREZOVÉ OCELI

Ukázka:
(...)
Zazvoní zvonek, Juan zapne komunikátor, naskočí obrazovka, na které je PRVNÍ, DRUHÝ, TŘETÍ, ČTVRTÝ a PÁTÝ PŘEDNÍ ČESKÝ UMĚLEC (dále jen PRVNÍ, DRUHÝ, TŘETÍ, ČTVRTÝ, PÁTÝ).
KINVARA: Nejsou to Jehovisti?
JUAN: Kdepak, Leporellovi kunčafti. (do komunikátoru) Co si přejete?
PRVNÍ: Dobrý den. My jsme přední čeští umělci a rádi bychom vám nabídli naše pamětní medaile připomínající odkaz Václava Havla. (ukazují na kameru sedm zarámovaných medailí)
JUAN: Proč?
DRUHÝ: No, protože nám jeden pán ve městě řekl, že byste je koupil. Je to sběrateli vyhledávaná luxusní emise.
JUAN: Takhle to ale vypadá, že je to emise vyhledávající sběratele. Já ale myslel, proč připomínáte odkaz Václava Havla.
TŘETÍ: Měli jsme k němu všichni blízko.
JUAN: Vy mi nerozumíte, chtěl jsem slyšet nějaký argument.
DRUHÝ: Je to významná osobnost?
JUAN: Myslel jsem spíš nějaký argument.
DRUHÝ (poté co se s ostatními poradí): Tak to nevíme.
JUAN: A navíc, jak tak počítám, je vás pět a medailí je sedm. Proč mi vaši dva kolegové nepřišli nabídnout svou práci osobně? To není moc zdvořilé.
PRVNÍ: Nemohli, pane, jsou po smrti.
JUAN: Aha, v tom případě obě medaile koupím.
DRUHÝ: My je ale smíme prodávat jenom jako sadu.
JUAN: Pak nemám zájem, děkuji.
TŘETÍ: Je k tomu i brožurka s našimi vzpomínkami na setkání s Havlem.
JUAN: Nezlobte se, pánové, vezmu jen ty od mrtvých. Nashledanou! (vypne komunikátor) Umělci z ostbloku v sobě mají něco z progresívních vlastností všudypřítomného insektu. (JULIA se rozpláče)
(...)






30.06.2018 19:00

Comments

There are currently no comments.

Add new comment

Recommended articles

African Vampires in the Age of Globalisation African Vampires in the Age of Globalisation
"In Cameroon, rumours abound of zombie-labourers toiling on invisible plantations in an obscure night-time economy."
MIKROB MIKROB
There’s 130 kilos of fat, muscles, brain & raw power on the Serbian contemporary art scene, all molded together into a 175-cm tall, 44-year-old body. It’s owner is known by a countless number of different names, including Bamboo, Mexican, Groom, Big Pain in the Ass, but most of all he’s known as MICROBE!… Hero of the losers, fighter for the rights of the dispossessed, folk artist, entertainer…
Nick Land – An Experiment in Inhumanism Nick Land – An Experiment in Inhumanism
Nick Land was a British philosopher but is no longer, though he is not dead. The almost neurotic fervor with which he scratched at the scars of reality has seduced more than a few promising academics onto the path of art that offends in its originality. The texts that he has left behind are reliably revolting and boring, and impel us to castrate their categorization as “mere” literature.
My Career in Poetry or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Institution My Career in Poetry or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Institution
An American poet was invited to the White House in order to read his controversial plagiarized poetry. All tricked out and ready to do it his way, he comes to the “scandalous” realization that nothing bothers anyone anymore, and instead of banging your head against the wall it is better to build you own walls or at least little fences.