DIVUS PRAHA: Miroslav Bambušek: Prometheus
Miroslav Bambušek: [b]Prometheus[/b]

Miroslav Bambušek: Prometheus

01.06.2016 20:00

DIVUS PERLA | en

Reprízy 12., 15. a 19. června 2016

Sedm současných kovbojů na vandru do krajiny vlastního stínu. S písní na rtech neohroženě putují přes každodenní grotesku až do zapomenutých zahrad mystéria, kudy se prohání vítr nové mytologie. Vítr slov a obrazů, který odkrývá zasuté vrstvy a rozdmychává oheň. Prometheus je pokusem o návrat k duchovním kořenům Evropy, je pokusem o návrat k tomu, co je v našich kořenech silné a vroucí, je pokusem o návrat k tomu, co jsme ztratili nebo čeho jsme se vzdali ve jménu vlastního pohodlí a co nás činí dnes tak změkčilými a bezbrannými. Prometheus je také mystérium jako ruka natažená ke světlu, ruka stahovaná zpět strachem sudetských kovbojů z popálení. Pokud tito vytrvají, v oslepení žárem možná zaostří na obrysy vlastních běsů a závislostí, aby skrze ně prošli. „O to dneska pravým chlapům prý jde." Otázka je, kam se na takto nebezpečné cestě labyrintem dostanou. Miroslav Bambušek se ve svém novém dramatickém textu opět s jistotou kaskadéra pohybuje na tenkém rozhraní grotesky, básnického dramatu a kázání, které bere svou sílu z mytologie, křísí ji a oživenou metá v záblescích současných dramatických situací mezi nás. Inscenace vznikne výhradně pro prostory bývalé papírny Perla ve Vraném nad Vltavou.

režie: Miroslav Bambušek
výprava: Zuzana Bambušek Krejzková a Jana Preková
dramaturgie: Tereza Marečková
hudba:Tomáš Vtípil
bicí:Štěpán Chlouba
diaprojekce: Miroslav Bambušek, Jan Danhel a Martin Klapper
technická spolupráce: František Fabián, Pavel Havrda, Miroslav Pich, M.C. Koch
grafik: František Štorm
p.r.: Kateřina Čopjaková
produkce: Spolek Mezery a Magda Juránková
hrají: Miloslav König, Miloslav Mejzlík, Tomáš Bambušek, Jiří Černý, Jakub Gottwald, Jakub Folvarčný, Libor Štech nebo Petr Podzemský

Inscenace vznikla za podpory Ministerstva kultury, Státního fondu kultury ČR a hl. města Prahy.

 





01.06.2016 20:00

Comentarios

Actualmente no hay comentarios

Agregar nuevo comentario

Artículos recomendados

Malvado Malvado
“La persona debe sacudir tres veces la mano de alguien mientras mantiene fijamente la mirada en sus ojos. Así es como es posible memorizar el nombre de una persona con certeza. De ésta forma es como he recordado los nombres de las 5000 personas que han estado en el Horse Hospital”, me dijo Jim Holland. Holland es un experimentado cineasta, músico y curador. En su infancia, sufrió al pasar por…
Intoxicated by Media Déjà-vu / Notes on Oliver Pietsche"s Image Strategy Intoxicated by Media Déjà-vu / Notes on Oliver Pietsche"s Image Strategy
Goff & Rosenthal gallery, Berlin, November 18 - December 30, 2006 Society permanently renegotiates the definition of drugs and our relationship towards them. In his forty-five minute found-footage film The Conquest of Happiness, produced in 2005, Oliver Pietsch, a Berlin-based video artist, demonstrates which drugs society can accommodate, which it cannot, and how the story of the drugs can be…
My Career in Poetry or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Institution My Career in Poetry or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Institution
An American poet was invited to the White House in order to read his controversial plagiarized poetry. All tricked out and ready to do it his way, he comes to the “scandalous” realization that nothing bothers anyone anymore, and instead of banging your head against the wall it is better to build you own walls or at least little fences.
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.