Časopis Umělec 2001/1 >> …NESER, TV! / Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

…NESER, TV! /

Časopis Umělec 2001/1

01.01.2001

Martin Zet | news | en cs

Svoboda slova je dozajista sousloví nabité neobyčejnou mocí. Je to sousloví z rodiny těch slovních kombinací, které správně použity vyrážejí zbraně z rukou a argumenty z úst. Ano, svoboda slova, lidská práva, rovnost, volnost, bratrství a — hlavně v postkomunistických zemích — volný trh. Není tak nesnadné získat lid na svou stranu pro svatou věc, obzvláště když politici z politických stran snad dokonce ani nechápou, že v zájmu demokracie (což je také jedno z oblíbených zaklínadel) nemají právo vládnout nad veřejnoprávními (také pěkné spojení) médii. Škoda jen, že zpravodajci z té sympatičtější strany vánočního sporu o Českou televizi předvedli ve smutných zářijových dnech roku 2000 během zasedání světových peněžních institucí v Praze, jak si představují nezávislé zpravodajství. Svobodně vyřčená jednostranná slova pak prozrazují buď pečlivý výběr pracovníků (dobře ohlídanou kádrovou politiku), nebo nesvobodnou mysl.
Po nekonečném přemítání, jak společnosti konstruktivně pomoci v těchto zmatečných dobách (někteří z našeho centra si ještě pamatují z tzv. režimních časů, že pouze konstruktivní kritika je ta, která se v lepším případě připouští), jsme v našem Zet Center for Contemporary Arts–Libušín dospěli k závěru, že bychom si měli vzít ponaučení z albánského řešení televizní problematiky. Tam totiž, věrni právě demokratickým tradicím, vyslechli hlas lidu a jeho stanovisko dokonce povýšili až do samotného názvu jednoho televizního kanálu. Myslíme, že by se stejný název hodil i do Čech (určitě by šlo vymyslet i pěkné logo). Dokonce pro všechny stanice, což konstatovat nás mrzí, protože i v našich řadách se nacházejí televizní maniaci. Zbývá, pokud se obecné i odborné mínění přikloní k našemu návrhu, zjistit, jestli tento název nemá albánská strana patentovaný. Další mezinárodní soudní spory by totiž mohly televizní průmysl v Čechách již definitivně položit. Možná však, že to je právě to řešení, které by zejména těm závislejším přineslo nečekanou a až nepředstavitelnou úlevu.
M.Z., 27. 1. 2001, Libušín

ZCCA–Libušín vypisuje dne 7. 2. 2001 mezinárodní anonymní soutěž na logo pro českou/é televizní stanici/e: …NESER, TV!
Ideový záměr: logo by mělo jakýmikoli prostředky vyjádřit navrhovaný název.
Poslání: Nový název i logo musí — neustále na očích — připomínat divákům (i nekoncesionářům, např. emigrantům při návštěvě staré vlasti, dokonce i cizincům vládnoucím českým jazykem, nebo alespoň jeho jedním slovem), že by měli být neustále ostražití, jestli sledovaná stanice nepřekročila už všechny meze podceňování inteligence a vkusu diváka. Stejně tak by měla být mementem i televizním pracovníkům, aby nezneužívali toho, že jsou zvýhodněni tím, že vysílání jde jen jedním směrem.

Podmínky:
1. V návrzích musí být uvažovaná varianta bez číslice (…NESER, TV!) i varianta s číslicí (…NESER, TV! 1, …NESER,TV! 2, …atd.).
2. Soutěžní návrh může pracovat i s umístěním a velikostí loga. Jediným ohraničením nechť je velikost obrazovky.
3. Každý soutěžní návrh musí být označen heslem. Součástí každého návrhu musí být zapečetěná obálka (označená tímtéž heslem) obsahující jméno/a autora/ů návrhu a kontaktní adresu/y, telefon/y, e-mail/y.
4. Jeden účastník může poslat více návrhů.
5. Soutěžní návrhy nesmí být menší než formát A5 a větší než formát B0. Musí být dvojrozměrné. K trojrozměrným návrhům bude přihlédnuto jen v případě nevšedního uměleckého řešení.
6. Soutěžní návrhy zašlete na adresu ZCCA–Libušín, P. O. BOX 21, 273 06 Libušín, Česká republika. Razítko by nemělo mít pozdější datum než 1. 7. 2001
7. Soutěžní návrhy se stávají majetkem ZCCA–Libušín, které má právo s nimi dále volně nakládat. Vystaveny mohou být jen za předpokladu, že budou uvedena jména autorů, pokud autoři nebudou chtít zůstat utajeni.

Vyhodnocení:
Soutěž vyhodnotí mezinárodní jury složená z odborníků tří kontinentů. Jména komisařů budou zveřejněna až po vyhlášení vítěze, a to jen v případě, že s tím komisaři budou souhlasit. Návrhy budou oceněny následovně:
1. Ze zaslaných návrhů bude vybráno dvanáct. Z nich budou vybrány tři a u nich určeno pořadí.
2. Autoři vítězného návrhu obdrží smlouvu o smlouvě budoucí na 50% zisku, pokud se ZCCA–Libušín podaří prosadit změnu jména české veřejnoprávní, nebo soukromé televizní stanice vysílající v České republice (případně na Slovensku) a prodat tento vítězný návrh loga jejímu vedení.
3. Autoři prvních tří oceněných návrhů obdrží nahrávku zkušebního vysílání s jejich logem.
4. Autoři dvanácti vybraných návrhů obdrží pozvánku na tiskovou konferenci a následnou NESER PARTY pořádanou po vyhlášení vítěze.
5. Všichni zúčastnění autoři (jestli jejich počet nepřekročí 24, pokud ano, pak jen prvních 24) obdrží sadu pohlednic: “ANONYMUS PRAGENSIS”.
6. Vybrané návrhy budou zveřejněny jako součást odborné recenze na stránkách uměleckého tisku (Umělec, Z-Art).
Všichni účastníci soutěže budou vyrozuměni s jejími výsledky nejpozději do 11. 11. 2001.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.