Umělec 1/2001 | Přehled všech čísel | ||||
Bettina Rheims a Serge Bramly, I.N.R.I. Galerie Rudolfinum, Praha. 16.2. – 6.5. 2001.Kdyby autoři I.N.R.I. tvrdili, že vytvořili ironickou postmoderní reflexi symboliky biblického příběhu, pak se dá říct, že se jim to zkrátka nepovedlo, jestliže však prezentují svůj projekt s naprostou vážností a snahou předložit v dnešním zkomercializovaném životě vyšší duchovní hodnoty a nové chápání první…
Číst více
"The American novelist Walter Abish has described the work of the younger writer Jürg Laederach (who wrote the novel Wie Deutsch Ist Das on the German psyche) as capturing “the spirit of the new Europe”: “A Europe to come, when borders dissolve [...] Characters vanish, reappear. The short segments are sharply defined. There is something relentless about the build up... Everything is transitory.…
Číst více |
Zobrazit celý obsah
Téměř celý národ zná ironické kresby glosující některé nepříliš povzbuzující jevy naší posttotalitní společnosti na titulní stránce politickokulturního týdeníku Respekt, který vzešel ze samizdatového plátku Informační servis, na němž se mimo jiné podílel i současný politik a senátor Jiří Ruml. Autorem kreseb, kterých za těch jedenáct let muselo být na desetitísíce, je amatérský výtvarník s…
Číst více
“…a byla tam taková hračka, jako sněhová koule… Byla jako skleněná bublinka jiného prostoru.” Jsme s kamarádem u nich doma ve sklepě a díváme se na film. Jsme středoškoláci: mně je patnáct a všechno, co s tím souvisí. Jeden z kámošů jeho staršího bratra sejde k nám, stojí na schodech a chvíli se s námi na film dívá. Je to o světě, kde jsou animované postavy skutečné a dostávají se do kontaktu s…
Číst více
Zaslat tištěné číslo časopisu Umělec:
|