Časopis Umělec 2003/2 >> Go Johnny Go Přehled všech čísel
Go Johnny Go
Časopis Umělec
Ročník 2003, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Go Johnny Go

Časopis Umělec 2003/2

01.02.2003

Jeffrey A. Buehler | news | en cs

Obrazy a zpětné vazby kvílejících kytar budou mnoho měsíců otřásat stěnami vídeňské Kunsthalle během přehlídky, která začíná 24. října 2003 a končí až 7. března 2004 v Hale 1. Go Johnny Go – The Electric Guitar: Art and Myth stopuje význam kytary v umění, globální kultuře mladých lidí a její symboliku protestu od počátku šedesátých let až do přítomnosti.
Kytaru jako fetiš sleduje zblízka její objevení v dějinách vizuálního umění, po cestě napříč pop artem, punkovým stylem Neue Wilden v osmdesátých letech až k mladé generaci. Jako speciální lahůdka je představeno osmdesát klasických kytarových modelů, které ukazují různorodý design v historii nástroje. Návštěvníci se podívají na kultovní Fender Stratocaster a nebo na Princovu excentrickou, na zakázku vyrobenou kytaru.
Samozřejmě by taková podívaná nebyla kompletní bez obvyklých kulturních doprovodů (fotek, plakátů, novinových výstřižků, obalů desek, reklam). Kytara jako logo ve veřejném prostoru a její využití v “sexualizaci” mužských rockových hvězd, jakými byli Jimi Hendrix či Jimmy Page, a jejich ženské kytarové protiklady, od Memphis Minnie až ke Kathleen Hannah, jsou dalšími zajímavostmi v zábavné jam session.
Zúčastňují se umělci širokého záběru: od srbského umělce Urose Djurice až po Sonic Youth a Davida Hockneyho.

J. A. Buehler




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.