Časopis Umělec 2003/3 >> VERONIKA ŠRAMATYOVÁ Přehled všech čísel
VERONIKA ŠRAMATYOVÁ
Časopis Umělec
Ročník 2003, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

VERONIKA ŠRAMATYOVÁ

Časopis Umělec 2003/3

01.03.2003

Mira Keratová | nové tváře | en cs

nar. 1977, absolventka ateliéru voľnej tvorby prof. Daniela Fischera na VŠVU v Bratislave (2003).

Ešte počas štúdia realizovala, medzi inými i spoločný projekt s Anetou Monou Chisou ARTODAY (2001), kde rôznofarebnými flitrami manipulovali - banalizovali chronicky známe diela súčasného umenia, reprodukované v tejto knihe. V rámci akcie Biely papier (2000, Bratislava) vylepovala, roznášala do súkromných poštových schránok, alebo v centre mesta rozdávala prekvapeným okoloidúcim čisté biele “reklamné letáky”. Jej jednodňová akcia v Potravinách, kde úspešne predávala špeciálne balené rozkúskované potraviny v adekvátnych tj. minimálnych cenových reláciách, bola súčasťou projektu Gallery By Day (2001, Bratislava). Podobne k živému vstupu diváka do diela – dotyku, olizovaniu a pod. nabádal cukrový povrch objektu Sweet Bed – postele prezentovanej na výstave NYBÜVITT (GJK, Trnava 2002). Stopy divákov boli počas výstavy zahladzované, a tak sa každý mohol konfrontovať s výzvou k novej a nečakanej inter– blízky reklamnej rétorike Príď a vyhraj (Galéria Medium, Bratislava 2003) bol realizovaný ako mediálne propagovaná súťaž s masovou účasťou. Vernisáž výstavy Dovolenka snov bola spojená s losovaním výhercu spomedzi návštevníkov vernisáže, ktorý sa v spoločnosti autorky zúčastnil 5dňového poznávacieho zájazdu do Paríža. Priebeh losovania a celého pobytu bol detailne zdokumentovaný a prezentovaný. Katalóg k výstave má formu pohľadnicového leporela odkazujúceho na známe parížske suveníry. Okrem týchto neokonceptuálnych tendencií je u autorky badateľný neustály záujem o médium maľby, využívajúc jej hyperrealistický jazyk, artikulujúc ním ďalšie významy a vrstvy, ako to dokazuje aj posledný Projekt 19, kde vrámci výstavy This is my place (2003, Banská Bystrica,) vystavila 19 hyperrealistických malieb svojich doterajších bydlísk – vchodov alebo brán domov. Svojou malou mierkou, rámovaním a samozrejme najmä technickým prevedením silne evokujú sériu odosobnene dokumentačných, ne-nostalgických fotografií.

Mira Keratová




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.