Časopis Umělec 2003/3 >> VERONIKA ŠRAMATYOVÁ | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
VERONIKA ŠRAMATYOVÁČasopis Umělec 2003/301.03.2003 Mira Keratová | nové tváře | en cs |
|||||||||||||
nar. 1977, absolventka ateliéru voľnej tvorby prof. Daniela Fischera na VŠVU v Bratislave (2003).
Ešte počas štúdia realizovala, medzi inými i spoločný projekt s Anetou Monou Chisou ARTODAY (2001), kde rôznofarebnými flitrami manipulovali - banalizovali chronicky známe diela súčasného umenia, reprodukované v tejto knihe. V rámci akcie Biely papier (2000, Bratislava) vylepovala, roznášala do súkromných poštových schránok, alebo v centre mesta rozdávala prekvapeným okoloidúcim čisté biele “reklamné letáky”. Jej jednodňová akcia v Potravinách, kde úspešne predávala špeciálne balené rozkúskované potraviny v adekvátnych tj. minimálnych cenových reláciách, bola súčasťou projektu Gallery By Day (2001, Bratislava). Podobne k živému vstupu diváka do diela – dotyku, olizovaniu a pod. nabádal cukrový povrch objektu Sweet Bed – postele prezentovanej na výstave NYBÜVITT (GJK, Trnava 2002). Stopy divákov boli počas výstavy zahladzované, a tak sa každý mohol konfrontovať s výzvou k novej a nečakanej inter– blízky reklamnej rétorike Príď a vyhraj (Galéria Medium, Bratislava 2003) bol realizovaný ako mediálne propagovaná súťaž s masovou účasťou. Vernisáž výstavy Dovolenka snov bola spojená s losovaním výhercu spomedzi návštevníkov vernisáže, ktorý sa v spoločnosti autorky zúčastnil 5dňového poznávacieho zájazdu do Paríža. Priebeh losovania a celého pobytu bol detailne zdokumentovaný a prezentovaný. Katalóg k výstave má formu pohľadnicového leporela odkazujúceho na známe parížske suveníry. Okrem týchto neokonceptuálnych tendencií je u autorky badateľný neustály záujem o médium maľby, využívajúc jej hyperrealistický jazyk, artikulujúc ním ďalšie významy a vrstvy, ako to dokazuje aj posledný Projekt 19, kde vrámci výstavy This is my place (2003, Banská Bystrica,) vystavila 19 hyperrealistických malieb svojich doterajších bydlísk – vchodov alebo brán domov. Svojou malou mierkou, rámovaním a samozrejme najmä technickým prevedením silne evokujú sériu odosobnene dokumentačných, ne-nostalgických fotografií. Mira Keratová
01.03.2003
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář