Umělec 2001/1 >> Barbora Klímová | Просмотр всех номеров | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Barbora KlímováUmělec 2001/101.01.2001 Lenka Lindaurová | new faces | en cs |
|||||||||||||
Barbora Klímová (b. 1977) studies at the intermedia department at the Visual Arts Faculty of VUT in Brno under professor Peter Rónai.
Barbora Klímová stands out from her peers, who mainly give in to pop culture influences, for her simple, almost minimalist concept, which uses the simplest kinds of exercises in painting technique. If one paints using light, shapes, and patterns, the traditional rectangular space on the canvas will without a doubt evoke the notion of a painting. The myth of the picture on the wall is a seductive one. Klímová makes objects that both resemble and fight against traditional painting. Plexiglas objects with lightly colored edges feel like reliefs formed by light. They are able to simulate traditional paintings as well as design work, furniture, and stage props. Are they cold and public, or intimate and mysterious? Her other sphere of work is embroidered images, handmade artifacts artlessly concealing the universal theme of abstract painting. The paradox of handmade — or art therapy — works and the search for a “higher order” creates tension and a feeling of ineptitude. The seeming naivety of her paintings results in the confrontation between the serious and the hollow, the sincere and the awkward. Her teddy toys series — paintings covered in artificial fur and decorated with colorful plastic accessories — obviously represents an ironic while seemingly desperate question asking: What is to be done with all this art? In its infantile or street version, an image almost becomes a necessity, a fetish and a final rescue. Something not so easy to get rid of. Barbora Klímová is still patiently waiting for her first image to betray her. Lin
01.01.2001
Рекомендуемые статьи
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Комментарии
Статья не была прокомментированаДобавить новый комментарий