Umělec 1997/2 >> Tomato | Просмотр всех номеров | ||||||||||||
|
|||||||||||||
TomatoUmělec 1997/201.02.1997 Vladan Šír | focus | en cs |
|||||||||||||
TV ads made by Tomato caused a minor revolution in the world of advertising. They stand out of all conventions established in the industry. Due to the group´s unconventional approach and many highly appraised non-commercial projects, some of their products may be considered art. Tomato, however, refuse such categorizing calling what they do simply work.
With the money the group makes on their commercial projects, Tomato finances its non-commercial activities and projects of its individual members. The concern is that the group and its members maintain their integrity and go on with their work, whether they sell it to corporations or show it in art galleries is not quite what matters to them. (pages 19 through 20)
01.02.1997
Рекомендуемые статьи
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Комментарии
Статья не была прокомментированаДобавить новый комментарий