Časopis Umělec 1999/4 >> Upatlaná debata a umaštěné názory Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 1999, 4
2,50 EUR
3 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Upatlaná debata a umaštěné názory

Časopis Umělec 1999/4

01.04.1999

Ivan Mečl | vnitro | en cs

Jak udělat debatu, která se týká jen zájmů diskutujících předvedla ČT2 1.6.1999 v pořadu xy. Vybraná kritická elita si zde blouznila přesně ještě méně než ve svých mantinelech s lidumilnými cíly, vysvětlit nám, jak by bylo nejlépe zacházet se státními dotacemi. Nejprve někteří přežvýkali poněkud složitěji to, co již melou naše deníky, týdeníky i občasníky několik let o problematice dotací a složení exekutivních komisí. Letmo se zmínili o nepřehlednosti ekonomické stránky projektů a jejich kontrole, aniž by uvedli konkrétní příklad chyb jak konkrétních projektů tak ministerstva. Potom několikrát významě pohrozili, že již se tedy pustí do rozboru samých oceněných projektů. Na stole měli ktomuto účelu rozhozena všecna obdiodika, která se snad o takovou úctu ucházela. Diváci tedy netrpělivě čekali, až z džusem máčených vousisek mladistvých kmetů uslyší ty pravé soudy. Vzhledem k tomu však, že moderátor pořadu kouřil svůj doutník tak vehementně, že zbytek intelektuálů neviděl na půl metru, natož na stůl z vystaveným zbožím, mluvili všichni zpaměti na co si vzpoměli. Bohužel si z několika desítek projektů vzpoměli asi na tři (Literární noviny, Tvar a Kritickou revue) a to pouze jako na můstek ke svým úvahám o kritickém myšlení. Dozvěděli jsme se tedy, co si mysleli zapomenutí klasičtí lumeni před sto lety (mluvčí si často nepamatovali, o čí citát se jedná - považovali to za velkou legraci) a že státem podporovaný časopis by měl být neučtitelná pruda. Názor pana Petříčka, že takový časopis by měl být jakýmsi hledáním perel v hnoji obsahu časopisů ostatních byl snad vrcholem transcedentální žurnalistiky.
Takže, vážení zoufalci, kteří každý rok posíláte na ministerstvo kultury publikační projekty, nad kterými trávíte dny a noci, otravujete své přátele právních a ekonomických profesí, a to všechno prostě děláte bez záruky, vězte že existuje několik moudrých měsíčků, kteří vám teple kavárenského prostředí vysvětlí, jak na to. Z hlediska výše zmíněných diskutovaných projektú, asi takto. Vybírejte témata dostatečně nudná a neaktuální, aby se o nich daly psát hodně dlouhé stati, nesmí v nich chybět trochu pravicově konzervativní angažovanosti (ovšem s notnou dávkou intelektuální nenapadnutelnosti), nejlepší jsou negativní kritiky s notnou dávkou zábavné skepse - nenechte se unést něčím skutečně dobrým - žádné nadšení, neexistuje nic současného bez chyb - pokud ano a je těžké to kritizovat - smrdí to a je lepší se tomu vyhnout, inspiraci hledejte na vesnici, budoucnost je v knihovně, komu je třicet - ten nežil.
Děkujeme tedy za cenné rady vašich kritických náhledů, podpořené mnoha upřímě míněnými zmatenými koncepcemi, kterými jste se sami nakonec v celé debatě neřídili. Doufáme, že diváci-čtenáři se odvrátí od bludných časopisů k těm, co vám stály za řeč a skrze ně uzří pravdivou tvář světa. Zpátky pod prachovku!





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…