Nar. 1978, studuje na Fakultě výtvarných umění v Brně v ateliéru Intermedií a konceptuálních tendencí u profesora Petera Rónaie. Jana Kalinová, původně vyškolená v malbě, se ve své tvorbě zaměřila na konceptuální objekty, které jí jako by mimochodem jen tak odpadávají od ruky. Jejich výrazná nápaditost a ironie je snadno zviditelňují mezi ostatními mladými umělci. Její objekty působí dojmem, že je autorka vytahuje ze své soukromé zásobárny nápadů s klidem člověka, který ví, že je bezedná. Mezi nejvýraznější práce Jany Kalinové patří dřevěná souprava žárovek, zářivek, vařiče a topení, která dokazuje, jak jednoduché je dobré umění. Oživlý negativní hasicí přístroj evokuje návštěvu mimozemšťanů u Kalinů, podobně jako barevné xeroxované ručníky. Jana Kalinová pracuje s časem a proti němu: příkladem je model televize ze sedmdesátých let
Doporučené články
|
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
|
|
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
|
|
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
|
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář