Nar. 1977, vystudoval fotografii na vysoké škole v Gentu, v současné době je studentem pražské Filmové akademie múzických umění. Fotografie Krise de Smedta inspirované filmem a reklamou působí jako ikony 21. Století, jako obrazy z jiného světa. Mají dekadentní nádech zlomového období, vytvářejí atmosféru výlučnosti, separátnosti. Surrealistickým způsobem se v Krisových obrazech potkávají kostýmované osoby, mrtvá i živá zvířata, předměty, jídla. Každá fotografie má svůj příběh, který je záměrně demonstrován jako vykalkulovaná kompozice, efektní a lživá. Způsob aranžování uplatnil Kris i ve své poslední knize, komponované jako fotoalbum aristokratické vyžilé rodiny už těsně po smrti. Autorův humor je rovněž velmi suchý až okoralý.
Doporučené články
|
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
|
|
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
|
|
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
|
|
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář