Časopis Umělec 2002/2 >> Paulina Škávová Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2002, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Paulina Škávová

Časopis Umělec 2002/2

01.02.2002

nové tváře | en cs

Nar. 1976, od roku 1997 studuje v sochařském ateliéru Karla Nepraše na Akademii výtvarných umění v Praze. V roce 1999 absolvovala studijní pobyt na Kuvataideakatemia v Helsinkách.
Nejnovější práce Pauliny Škávové se pohybují na hranici mezi sochou a konceptem, což autorka připisuje volné atmosféře v ateliéru Karla Nepraše. Neuznává úzkou definici sochy, objektu a instalace.
Pro její práce je typická hravost a důslednost. Během příprav projektu Trenažér pro bankovní lupiče (2001) získala zbrojní pas. Při práci na návrhu pomníku blanickým rytířům (2002) prošla celou krajinu v okolí hory. Výsledkem byl trojrozměrný objekt/mapa ve tvaru dvoukřídlého stolu. Po rozevření křídel se divák mohl podívat do útrob legendární hory, v nichž se ukrývá systém chodeb jako v dnes slavném afghánském jeskynním komplexu Tora Bora.
Vtipnému náboji těchto projektů odpovídá i způsob jejich prezentace. Trenažér Škávová vystavila na úřadě v Trutnově, zatímco blanický model chce umístit na nádraží pod horou.
Kromě důvtipných konceptuálních projektů se Škávová dlouhodobě zajímá také o temnější téma lidského těla a jeho fyzického omezení, pocitu klaustrofobie a snahy vymanit se z fyzického sevření. Pro zpracování tohoto tématu volí klasičtější zobrazení: lidská těla napěchovaná do umyvadel, tlustou postavu sevřenou mezi dvě skleněné desky, tlusté chodidlo, pod jehož tlakem téměř praskají řemínky dámské botky.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…