Časopis Umělec 2002/2 >> Paulina Škávová | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Paulina ŠkávováČasopis Umělec 2002/201.02.2002 nové tváře | en cs |
|||||||||||||
Nar. 1976, od roku 1997 studuje v sochařském ateliéru Karla Nepraše na Akademii výtvarných umění v Praze. V roce 1999 absolvovala studijní pobyt na Kuvataideakatemia v Helsinkách.
Nejnovější práce Pauliny Škávové se pohybují na hranici mezi sochou a konceptem, což autorka připisuje volné atmosféře v ateliéru Karla Nepraše. Neuznává úzkou definici sochy, objektu a instalace. Pro její práce je typická hravost a důslednost. Během příprav projektu Trenažér pro bankovní lupiče (2001) získala zbrojní pas. Při práci na návrhu pomníku blanickým rytířům (2002) prošla celou krajinu v okolí hory. Výsledkem byl trojrozměrný objekt/mapa ve tvaru dvoukřídlého stolu. Po rozevření křídel se divák mohl podívat do útrob legendární hory, v nichž se ukrývá systém chodeb jako v dnes slavném afghánském jeskynním komplexu Tora Bora. Vtipnému náboji těchto projektů odpovídá i způsob jejich prezentace. Trenažér Škávová vystavila na úřadě v Trutnově, zatímco blanický model chce umístit na nádraží pod horou. Kromě důvtipných konceptuálních projektů se Škávová dlouhodobě zajímá také o temnější téma lidského těla a jeho fyzického omezení, pocitu klaustrofobie a snahy vymanit se z fyzického sevření. Pro zpracování tohoto tématu volí klasičtější zobrazení: lidská těla napěchovaná do umyvadel, tlustou postavu sevřenou mezi dvě skleněné desky, tlusté chodidlo, pod jehož tlakem téměř praskají řemínky dámské botky.
01.02.2002
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář